slider, Tips

4 tips om je merk te promoten op sociale media

Sociale media kan je merk maken of kraken. Met onze vier tips creëer je de beste klantenervaring op Facebook en zijn aanverwanten.

Sociale media is een belangrijke tool om mensen naar je merk te lokken. Sprout Social voerde een onderzoek naar het gedrag op sociale media van verschillende leeftijdsgroepen. Volgens het bedrijf koopt 70 procent van mensen uit generatie X van een merk dat zij volgen op sociale media. 60 procent van de ondervraagde babyboomers zoekt dan weer promoties op Facebook en aanverwanten, terwijl 30 procent van millennials minstens één keer per maand op sociale media interageert met een merk.

Wie klanten naar zijn online winkel wil lokken, doet er dan ook goed aan zijn beste beentje voor te zetten als het op sociale media aankomt. We geven je vier tips die je helpen bij het creëren van positieve klantenervaringen op Facebook en zijn aanverwanten.

1. Persoonlijke touch

Sociale media geeft je de unieke kans om een persoonlijke band met je klanten op te bouwen. Schrijf op Facebook over de normen en waarden die je belangrijk vindt en toon een blik achter de schermen van je bedrijf. Ook interessante content zorgt voor extra zichtbaarheid voor je werk. Kortom: zorg ervoor dat klanten de persoonlijke kant van je bedrijf leren kennen, zodat ze zich geëngageerd voelen met je merk.

2. Co-marketing

Onderzoek wat de interesses zijn van je klanten en pas je promoties daar op aan. Zijn veel van je klanten fan van een bepaald merk? Start een co-marketingcampagne waarmee beide merken extra onder de aandacht komen. Je kan bijvoorbeeld een wedstrijd lanceren waarbij je producten van een ander merk weggeeft, of een gezamenlijke campagne starten. De zomermaanden zijn ideaal om zomerse spullen – gaande van kleren tot strandtassen – tezamen aan de man te brengen.

3. Chat

Veel mensen gebruiken sociale media om in contact te blijven met vrienden én bedrijven. Klassieke kanalen als een telefoon en e-mail zijn nog steeds belangrijk om klantenvragen te beantwoorden, maar ook op sociale media willen klanten met hun vragen terecht kunnen. Bovendien verwachten veel mensen een snelle reactiesnelheid op Facebook en aanverwanten. Overweeg daarom om iemand aan te nemen die klaarstaat om de meest prangende vragen op sociale media te beantwoorden.

4. Sociale profielen

Sociale media hebben verschillende tools die je het leven gemakkelijker kunnen maken. Op Facebook kan je bijvoorbeeld gebruikmaken van een winkeltabblad, of een e-mailformulier. Ook kan je met een knop op je profielpagina mensen doorverwijzen naar je online winkel of app. Soortgelijke tools vind je eveneens in andere sociale media terug. Instagram Stories is bijvoorbeeld ideaal om een tijdelijke actie te promoten.


 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business