Augustus is het ideale moment om klanten naar je website te lokken met specifieke content.

Content is voor veel bedrijven een belangrijk onderdeel van marketing. Een artikel schrijven over promoties is een goede manier om klanten naar je website te lokken, maar wie een langdurige band wil creëren met zijn cliënteel, doet er goed aan regelmatig teksten te publiceren. Volgende onderwerpen kan je in augustus alvast aansnijden.

1. Terug naar school

Augustus is voor veel studenten en hun ouders het moment om de laatste schoolspullen te kopen. Volgens Fox Business zal de totale omzet van back-to-schoolaankopen dit jaar oplopen tot 857 miljard dollar, waarvan zo’n acht procent online wordt gespendeerd. Goede content kan deze kopers tot jouw website brengen.

Publiceer begin augustus handige en informatieve back-to-schoolartikels, zoals tips om modieus het schooljaar te starten en een lijst met producten die elke kotstudent in zijn bezit moet hebben. Aangezien veel studenten sociale media en blogsites raadplegen voor aankoopadvies, kunnen dergelijke artikels het verschil maken.

2. Reizen

Behalve schoolinkopen doen, gaan veel families in augustus op reis. Hierdoor is augustus het ideale moment om vakantieproducten te promoten. Welke kleren zijn ideaal voor tropisch weer en met welke rugzak kan je zware bergtochten succesvol afleggen? Je kan antwoorden geven op deze vragen in een kort en bondig artikel, of een langere tekst waarin je een bepaald land aanprijst.

3. Feestdagen

Iedere maand is gevuld met officiële feestdagen en internationale herdenkingsdagen. In augustus kunnen we bijvoorbeeld met z’n allen van een vrije dag genieten op O.L.V. Hemelvaart. Wie in de provincie Antwerpen woont, kent de dag misschien ook voor een andere reden: moederdag. Godsdienstig getinte artikels kennen tegenwoordig maar een beperkte doelgroep in ons land, maar er zijn maar weinig mensen die hun moeder geen warm hart toedragen.

Een andere leuke dag die je als bedrijf kan vieren, is de internationale kattendag op 8 augustus. Katten zijn sowieso al een geliefd onderwerp van menig filmpje, waardoor je naadloos je producten in dergelijke content kan integreren. Door dergelijke dagen in de gaten te houden, heb je niet alleen in augustus, maar heel het jaar, een geschikt onderwerp voor meerdere artikels en video’s.

[sam id=5 codes=’false’]

4. Inspireren

Met voorgaande tips kan je content maken over producten die mensen nodig hebben, maar ook andere voorwerpen belanden al eens in het winkelmandje van je klanten. Probeer hen aan te zetten dergelijke producten te kopen door filmpjes en artikels te maken die hen inspireren.

Denk hierbij aan een artikel over alle benodigdheden om te beginnen met lopen. Maar weinig mensen hebben het nodige doorzettingsvermogen om van lopen daadwerkelijk hun hobby voor het leven te maken, maar velen kunnen het niet laten om toch de nodige spullen aan te schaffen.

5. Productconnectie

Om je producten aan de man te brengen, is het belangrijk dat klanten een connectie voelen met je koopwaar. Maak een filmpje waarin je laat zien hoe een bepaalde zetel ideaal is voor ieder gezin. Plaats het meubel in een gezellige living, toon hoe een gezin met kinderen comfortabel in de zetel zitten en laat ze een filmavondje houden met popcorn. Op deze manier kunnen mensen zich beter voorstellen hoe een product in hun leven past en zijn ze sneller geneigd om iets te kopen.

 

3 valkuilen om te vermijden in je social media-strategie

 


 

Dorien heeft een achtergrond als programmeur en is bijzonder geïnteresseerd in robotica en biomedische technologie. Al draait ze haar hand ook niet om voor bredere thema’s als security en internet of things.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here