Op zoek naar een vloeiender verzendingsproces voor jouw bedrijf? Maak kennis met Print & Ship van Lexmark.

Van e-commerce tot retail, bedrijven binnen en buiten de logistieke sector staan voor nieuwe uitdagingen: van de implementatie van nieuwe processen en verhoogde ordervolumes tot personeelstekorten. Als gevolg hiervan richten deze bedrijven zich tot technologie om hun bedrijf te digitaliseren, hun operationele kosten te verlagen en de algehele efficiëntie te verbeteren.

DTK Group, een warehousing- en logistiek bedrijf in Nederland, heeft de afgelopen vijf jaar een snelle groei doorgemaakt en is met bijna 100% gegroeid. Om hun snelgroeiende partners, waaronder een internationale kant-en-klaarmaaltijd app, te kunnen blijven ondersteunen, moest DTK investeren in een nieuwe oplossing voor magazijnbeheer, waarmee ze grotere ordervolumes efficiënter konden beheren en de kans op fouten bij het verzenden konden verkleinen – en dit alles met duurzaamheid in het achterhoofd!

Om aan deze nieuwe eisen te voldoen, koos DTK voor de Print & Ship-oplossing van Lexmark, nShift en Pinnpoint. Met deze nieuwe oplossing worden de pakbon en het adreslabel gecombineerd. Volgens Callan Van Laack, Sales Manager bij Lexmark Benelux, was de implementatie van deze oplossing eenvoudig: het enige wat nodig was waren de labels van Pinnpoint, één Lexmark printer en de verzendsoftware van nShift.

“De Print & Ship-oplossing slaat drie vliegen in één klap. Zij is milieuvriendelijk omdat wegwerpplastic niet meer nodig is en er minder geprint hoeft te worden, zij verlaagt de bedrijfskosten, en dankzij de versnelde verzendprocessen van minuten naar enkele seconden wordt de productiecapaciteit verhoogd”, aldus Van Laack.

Met een gecombineerde tracking-tag en verzendlabel kunnen bedrijven efficiënter werken: van 2,5 minuut per bestelling (de gebruikelijke tijd om af te drukken en te verzenden) naar 15 seconden per bestelling. Door de enorme tijdsbesparing gaan er meer pakketten de deur uit. Vooral bedrijven die steeds meer online bestellingen verwerken en consumenten die verwachten dat pakketten op tijd aankomen, hebben hier veel baat bij. Hierdoor bespaart DTK 35 printuren per dag.

“Sinds we de Print & Ship-oplossing hebben geïmplementeerd, is het hele verzendproces gestroomlijnd, met als resultaat dat er meer orders in dezelfde tijd worden verwerkt en dat onze medewerkers minder stress ervaren. Ook wordt er minder energie en plastic verspild bij elk verzonden pakket”, voegt Edwin Schildkamp, projectleider bij DTK Group, toe.

Binnen het magazijn voorkomt het gebruik van de Print & Ship-oplossing dat een verkeerd adresetiket wordt gematcht met een verkeerde pakbon. Dit zorgt ervoor dat medewerkers eenvoudig en snel orders kunnen afhandelen. In het magazijn zijn in totaal minder mensen betrokken bij het proces, wat uiteindelijk zorgt voor een betere workflow en verbeterde bedrijfsprocessen.

“Lexmark kent een lange geschiedenis van verantwoorde, duurzame praktijken. We streven ernaar om in 2035 CO2-neutraal te zijn voor al onze activiteiten. Gezien de huidige wereldwijde zorgen over het klimaat en plastic afval, is het ons doel om onze partners en klanten te helpen om ook duurzamer te worden. Met onze Print & Ship-oplossing helpen we partners hun afval te verminderen, hun efficiëntie te verbeteren en duurzamer te werken”, voegt Van Laack toe. 

De Print & Ship-oplossing van Lexmark is geschikt voor productie-, logistieke en opslagbedrijven in de hele Benelux en heeft bewezen de capaciteit te verhogen, processen te vereenvoudigen en het gebruik van wegwerpplastic te elimineren!

#FollowtheGreenBox voor meer informatie over Lexmarks Print & Ship-oplossing:

https://events.lexmark.com/FollowTheGreenBox

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here