Acolad Digital, dochteronderneming van Acolad en ontwerper en beheerder van content managementsystemen, is blij met zijn recente groei.

Advertentie

2022 is nu bijna halfweg, en tot nu toe is het al een jaar van sterke groei en veel verandering gebleken voor Acolad. In februari werden de twee industrieleiders rond content- en taal in de groep – Acolad en Amplexor – ondergebracht: Acolad. Op hetzelfde moment werden de Professional Services-teams van Amplexor omgedoopt tot Acolad Digital.

Alles over content: maak kennis met Acolad Digital

Het Acolad Digital sub-merk richt zich op het ontwerpen, maken en draaien van digitale platformen om content mee te beheren voor klanten en werknemer-interfaces.

2022 is echter ook een speciaal jaar gebleken voor Benoit Laxenaire. Hij kon opschuiven van zijn vorige job als vice-president van Sales en werd het leiderschap van Acolad Digital toevertrouwd.

Benoit lijkt ook overtuigd van zijn visie: “Mijn job is om ervoor te zorgen dat we meer dan ooit toegewijd zijn om onze klanten in het digitale tijdperk te krijgen, ervoor te zorgen dat ze sterke relaties opbouwen met hun klanten en werknemers door digitale interacties voor merkconsistentie en operationele excellentie over verscheidene geografische markten heen.”

Van een lokale start-up naar een globale aanwezigheid in meer dan 25 landen

Acolad Digital is zeer trots op zijn lange geschiedenis en nalatenschap. Het begon 22 jaar geleden toen vijf jonge ondernemers samenkwamen om een startup op te richten in België, gericht op Content Management-systemen. Ze sloegen de handen in elkaar met twee experten uit Nederland die ook een bedrijf in hetzelfde veld hadden opgericht. Later werden ze vervoegd door een spin-off bedrijf rond content management gebaseerd in Frankrijk en Canada. Doorheen de jaren groeide het bedrijf verder uit, en verwierf het nieuwe expertise en partners in de onboarding-technologie waaronder Adobe, OpenText en Microsoft.

In 2014 voegde Amplexor NV zich samen met Euroscript, waarmee de groep plots een internationaal karakter kreeg met meer dan 2.000 werknemers in 25 landen – Amplexor werd een wereldspeler.

Menselijkheid in de digitale wereld

Acolad Digital zet digitale trends om in werkelijkheid, waaronder de nieuwste cloud-first-technologieën, data-gestuurde personalisatie, low-code applicatie-ontwikkeling, robotisering en kunstmatige intelligentie. Het bedrijf houdt in zijn werk ook steeds rekening met de menselijke factor, zijnde het belang van user adoption en het beheer van verandering. Dit omarmt het team volledig met hun dienstenportfolio rond business consulting en veranderingsbeheer.

“Daarom bevindt content management nog steeds in de kern van de digitale ervaringen die we tot vandaag leveren”, aldus Benoit. “We richten ons van nature uit op technologie, en zijn gemotiveerd om de digitale groei van onze klanten te versnellen. We bijven de lat voor gebruikservaringen steeds hoger leggen: naadloze ‘laat me niet nadenken’-interacties vanop elk toestel zijn de norm, en bij Acolad Digital hebben we – terecht – geen tolerantie voor slechte digitale ervaringen en zinloze taken die geautomatiseerd moeten zijn”.

Wat voor Acolad Digital na deze transformatie?

“We blijven ons richten op het ontwerpen en bouwen van betere oplossingen, op het helpen navigeren van onze klanten door de uitdagingen in hun bedrijf en het bieden van de beste ervaringen voor hun gebruikers. We willen klanten blijven helpen bij het bedenken, ontwerpen en ten slotte bouwen, omdat we een blijvende relatie zoeken in de oplossing die we hebben voorzien.

“We kijken enorm hard uit naar wat de toekomst allemaal in petto heeft voor Acolad Digital”, zo sluit Benoit af. “We zijn trots op waar we vandaan komen – waar al onze teams, klanten en partners mee voor hebben gezorgd – maar we zijn er ook zeker van dat dit slechts het begin is van een nieuw hoofdstuk in onze reis”.

Benoit Laxenaire

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here