Smile werkt met meer dan 1700+ ambachtslieden aan creatieve en innovatieve digitale oplossingen, in meer dan 7 landen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Onze aanpak is gebaseerd op het begrijpen van de specifieke kenmerken van uw markt, bedrijf, financiële kwesties en uw huidige en toekomstige uitdagingen. Ons open-source-DNA is de garantie voor onze waardepropositie. In een constante zorg van neutraliteit ten opzichte van onze partners, bieden wij altijd de oplossing die het meest geschikt is voor uw bedrijfsdoelstellingen en organisatie. Wij ondersteunen u bij het nemen van technologische beslissingen die uw bedrijf en de digitalisering van uw bedrijf zullen verbeteren – vanaf de ontwerpfase tot de lancering en ontwikkeling van de geïmplementeerde oplossing: e-commerce, bedrijfsapplicaties, data, connected objects, embedded solutions, infrastructuur. 

We zijn leuk en innovatief, maar ook pragmatisch en resultaatgericht. Wij zijn van mening dat onze bijdrage nauw verbonden moet zijn aan uw succes, want zo geven wij betekenis aan ons werk. We bevorderen het delen van kennis met onze thematische whitepapers, het delen van code door een enorme bijdrage te leveren aan de modules en de kern van open source-oplossingen zoals Drupal of Magento, en feedback van meer dan 100 evenementen die elk jaar worden georganiseerd (webinars, meetups, enzovoort.). 

 
Onze kracht is gebaseerd op het samenwerken van de vele experts, met zeer uiteenlopende achtergronden. 
Visionairs, opgeleid en gecertificeerd; Smilians zijn toegewijd om met lef, techniek en innovatie de projecten die u ons toevertrouwt te laten groeien.  

Wie zijn we? 

  • 1991 – 2001 : De lyrische vlucht. Vier vrienden van ‘Grandes Ecoles’ en grote Franse bedrijven zoals Shell, Thomson en Renault, creëerden Smile en positioneerden zich in de sector van managementtoepassingen op microcomputers. Destijds maakten ze gebruik van ontwikkeltools genaamd “RAD” (Rapid Application Development). 
  • 2001 – 2003 : Een klein bedrijf ervaart de ‘crisis’ niet. De internetbubbel barst en neemt veel webbureaus met zich mee. Smile blijft overeind, reageert en begint met het bouwen aan zijn expertise op het gebied van nieuwe open source-oplossingen. Een toekomstbestendige keuze! 
  • 2003 – 2007 : De machine is gestart. Ondanks de opkomende concurrentie blijft Smile leider op het gebied van open source-oplossingen en breidt zijn expertise zelfs uit naar nieuwe gebieden zoals CMS, Portals, e-commerce, Business Intelligence, Infrastructuur en ERP. Om het aanbod te verfijnen, worden ook gerelateerde diensten gecreëerd: mediabureau, onderhoud door derden, bediening, systeem …  Het resultaat? 50% groei en drie nieuwe vestigingen in Frankrijk. 
  • 2008 – heden : Internationaal gaan de deuren open. 300 … 900 … 1.700 medewerkers en 15 agentschappen wereldwijd. En hier houdt het niet op! Smile wordt een Europese leider in digitaal en open source en zet de vooruitgang voort, trouw aan zijn essentiële waarden van collectieve intelligentie en delen! 

“Participatief beheer wordt ondersteund door open source technologieën, wat de sleutel is tot het succes van digitale transformatie. Zo ook de glimlach!” 

Dit artikel komt uit het ICT Jaarboek 2020. Meer lezen? Download dan het gratis e-book via deze link!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here