[Partnerinfo] Om uw bedrijf te transformeren naar een wendbare digitale organisatie die de juiste technologieën inzet is een doordachte aanpak essentieel.


 
Door de alsmaar sneller evoluerende technologieën verandert de wereld in sneltempo. Alles wordt steeds digitaler. Mensen, apparaten en activiteiten zijn steeds meer verbonden. Een enorme hoeveelheid gegevens worden daarbij verzameld. Dit heeft een grote invloed op zowel consumenten als bedrijven, en op hun onderlinge relaties. Bedrijven moeten hun digitale transformatie versnellen. En digitaal worden is niet meer ervoor zorgen dat uw medewerkers een goed functionerende laptop hebben, of zelfs een smartphone om hun e-mails te kunnen lezen. Het gaat over hoe uw organisatie functioneert.
 

24/7 always on

Door de alomtegenwoordigheid van (mobiel) internet zijn consumenten het gewend om voortdurend online diensten te gebruiken en producten te kopen. De ‘Always On’ consument vindt het logisch om permanent bereikbaar te zijn en ze verwachten hetzelfde van bedrijven.
 
Bedrijven zoeken daarom naar oplossingen om hun processen te optimaliseren en hun diensten permanent (24 op 7) of toch minstens uitgebreider aan te bieden. Langere diensturen betekenen ook dat de werktijden van medewerkers niet meer de klassieke ‘9 tot 5’ zijn. Organisaties die de New Way of Working hanteren en hun medewerkers de infrastructuur en technologieën bieden om flexibel, maar ook mobiel en vanop afstand te werken, kunnen vaak beter op deze ‘always on’ cultuur inspelen.
 

Samen sterker

De activiteiten binnen een organisatie verlopen tegenwoordig steeds meer digitaal. Mensen, dingen en de business zijn steeds meer geconnecteerd. De toekomst is aan bedrijven die openstaan voor de technologische mogelijkheden en die ze op een creatieve manier gebruiken. IoT en big data zorgen voor een berg aan interessante informatie over wat klanten willen. Maar ook informatie van andere organisaties uit het ecosysteem kan in real time worden gebruikt om de eigen diensten slimmer af te stemmen op de customer journey.
 


Nieuwe bedrijfsbehoeftes

Organisaties van vandaag zijn niet langer de eilanden van vroeger. Zowel geografisch als in tijd, zijn mensen, dingen en activiteiten meer verbonden. Die nieuwe werkwijze brengt nieuwe behoeftes en verwachtingen met zich mee.
 
Continuïteit
Bedrijfssystemen en -applicaties moeten continu draaien zodat de business de klok rond functioneert.
Bereikbaarheid
Werknemers zijn continu bereikbaar voor de klanten, ook buiten de kantooruren en kantoorgebouwen.
Het flexibel werken
Naast de betere bereikbaarheid en werk-privé balans, willen de werknemers meer flexibiliteit en autonomie. Met mobile devices, videoconferencing, unified communication … wordt het samenwerken naar een hoger niveau getild.
Cultuur
Met een open blik kijken naar nieuwe technologieën en het ontwikkelen van nieuwe activiteiten met een uitgebreid ecosysteem van bedrijven vergt een andere mindset.
Kennis
Klanten beter kennen en begrijpen is de basis voor klantentevredenheid. De analyse van big data kan hier aanzienlijk toe bijdragen.
Efficiëntie
Doordat voorwerpen onmiddellijk hun toestand en locatie doorseinen, kunnen bedrijven er sneller op inspelen en bestaande processen optimaliseren.
Focus
Innoveren vergt focus op de kerntaken. Afstoten van wat daar niet toe bij hoort, leidt tot een grotere efficiëntie van het bedrijf.
 

Uw digitale service provider

De toekomst is digitaal en ‘always on’. Om uw bedrijf te transformeren naar een wendbare digitale organisatie die de juiste technologieën inzet is een doordachte aanpak essentieel.
 
Proximus wil voor u de partner zijn die vanuit uw businessnoden meedenkt hoe u de productiviteit, innovatiekracht en processen van uw organisatie kan optimaliseren om zo uw concurrentiepositie te versterken. Ons Enabling Company (EnCo) platform maakt het u gemakkelijk om uw applicaties te koppelen met die van andere bedrijven om zo een online ecosysteem te bouwen.
 
Door cloud- en connectiviteitsdiensten met de hoogst mogelijke beschikbaarheid te laten werken garandeert u de continuïteit van uw dienstverlening. Met de juiste keuze aan diensten en oplossingen voor vaste en mobiele telefonie, alsook unified communications met integratie van al die technologieën kunt u tegemoetkomen aan de 24/7-eisen van uw klanten.
 
Heel wat bedrijven maken al succesvol gebruik van snelle netwerken en betrouwbare connectiviteit dankzij de Proximus glasvezel- en koper-netwerken, die we over het hele land volledig in eigen beheer aanbieden. Ook op vlak van security staan bedrijven voor heel wat uitdagingen om hun business 24/7 veilig te laten draaien. Over al deze uitdagingen denken we graag samen met u na.
 

Stefan Bovy is Director Medium Enterprise Market van Proximus