Getronics: de werkplek van de toekomst

[Partnerinfo] Naast applicaties en managed clouddiensten, biedt Getronics eindgebruikers innovatie met betrekking tot de moderne werkplek.

 
Dat wordt ook in onze contreien gesmaakt, getuigde de Whitelane-ranking van meest toonaangevende IT-dienstverleners. Daarin veroverde Getronics BeLux een plaats binnen de top drie in end-user/workspace-diensten. Om ook in de toekomst innovatieve oplossingen aan te kunnen reiken, introduceert Getronics de volgende generatie workspaces: praktisch en bovenal flexibel.
 

Sofie De Vos, Director Innovation, Solution & Production Services
“Dat zit in het DNA van Getronics,” legt Chief Sales Officer, Erik Francq, uit. “Onze missie is te garanderen dat een eindgebruiker efficiënt kan werken vanop zijn werkplek. Dat is niet meer louter het bureau. Tegenwoordig is mobiliteit, en een voortdurende verbinding met het netwerk, uitermate belangrijk. Ook thuis werken wint aan belang: de mogelijkheid om anywhere, anytime productief te zijn. Wij evolueren mee.”
 
Naast een sterke positie op een internationale markt, heeft Getronics ook oog voor lokale noden en wensen. Zo keerde de helpdesk voor Belgische klanten die zich eerder in Budapest bevond, vorig jaar terug naar Brussel. Bovendien zijn er verschillende diensten beschikbaar die lokaal geleverd worden, zoals on-site hardware ondersteuning. “Wij hebben een internationaal bereik, maar ook een lokale voetafdruk. Een klant die vooral in België actief is, is bij Getronics dus zeker aan het goede adres.”

De werkplek van de toekomst

“Wij willen de eindgebruiker toegang geven tot alles wat hij nodig heeft om te werken: toegang tot data, applicaties en collaboration tools. En dat natuurlijk op eender welke locatie en eender welke plaats,” aldus Sofie De Vos, Director Innovation, Solution & Production Services.
 
Dat brengt uitdagingen met zich mee. Zo worden er naast een desktop ook meer en meer mobiele, vaak persoonlijke, toestellen gebruikt, waardoor de complexiteit voor de IT-afdeling om toegang tot applicaties en gegevens te voorzien voor de eindgebruiker, is toegenomen. Door consumerization kan IT er niet meer van uit gaan dat de eindgebruiker een bepaald OS en vastgelegde applicaties hanteert.
 
Daarnaast wordt, naast het aanbieden van applicaties in eigen beheer, ook gebruik gemaakt van cloud-based diensten. Het is ook de taak van IT om die end-to-end-integratie transparant aan te bieden voor de eindgebruiker.
 
“Om de impact op de eindgebruiker te minimaliseren gebruiken we een portaalsite: eenzelfde venster voor alles wat de gebruiker nodig heeft. Daarin kan hij het centrale dashboard raadplegen, en heeft hij toegang tot een support-omgeving en een self-provisioning-omgeving. Ook is het mogelijk extra applicaties toe te voegen aan de desktop-omgeving, mobiele toestellen te registreren, of een complete werkomgeving voor een nieuwe werknemer op te zetten in enkele minuten.”
 
Voor de IT-professional een extra voordeel, want zo kunnen taken die voorheen veel tijd in beslag namen, uitbesteed worden aan het portaal. Op die manier krijgt de IT-afdeling meer ruimte voor gespecialiseerde taken.

Flexibele oplossingen

Getronics hecht veel waarde aan flexibiliteit, maakt Sofie De Vos duidelijk. “Je kan makkelijk een gestandaardiseerde oplossing voorzien, maar je moet de noden van de eindgebruikers respecteren en dat is natuurlijk een zeer gevarieerd publiek.”
 
“Een toekomstgerichte werkplek moet bijvoorbeeld rekening houden met de BYOD-trend. Eindgebruikers gebruiken meer en meer persoonlijke apparaten, en daar is ons platform op voorzien,” zegt Sofie De Vos. “Bovendien zijn de functionaliteiten in het portaal à la carte te kiezen. Via een gebruikersnaam en extra veiligheidsmaatregelen zoals two-factor authentication, herkent het portaal de werknemers. Zo wordt de omgeving aangepast voor elke rol. Op die manier is elke werkplek op maat van de werknemer.”

Optimale dienstverlening

Een oplossing in functie van de wensen van de eindgebruiker dus. Dat betekent ook vrijheid in het kiezen van de clouddiensten. “We ondersteunen het model van de klant: on-premise, private cloud, hybrid cloud of public cloud. Dat betekent dat we ook kunnen werken met Office 365 of andere public cloudplatformen. Als het in het standpunt van de eindgebruiker past, past het in onze oplossing.”
 
Daarnaast onderscheidt Getronics zich door de proactieve dienstverlening die wordt gehanteerd. “Via big data en analytics gaan we na welke problemen te voorkomen zijn. Als één eindgebruiker belt met een probleem, controleren we wie er nog geïmpacteerd kan worden en nemen we actie. Op deze pro-activiteit willen we ons service-model funderen. We willen niet wachten tot een gebruiker een probleem heeft; we vermijden het.”
 
Disclaimer: Voor de gegevens op deze pagina zijn enkel de adverteerders verantwoordelijk.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business