[Partnerinfo] De evolutie van technologie is haast niet meer bij te houden. Een omvangrijk aanbod aan software, gecombineerd met opkomende trends zorgen ervoor dat bedrijven zonder deskundige hulp onwetend kansen voorbij kunnen lopen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Ctac maakt het daarom niet alleen hun missie om in de technische noden van bedrijven te voorzien, maar ook om hen te begeleiden in de zoektocht naar de optimale SAP- en Microsoft-systemen.
 
“Wij vertalen de technologieën van SAP en Microsoft naar businesswaarde voor onze klanten,” vertelt Willy Koppens, de managing director van Ctac Belgium. “Daarbij stellen we steeds de vraag: hoe kunnen we met softwareproducten van die bedrijven de business van onze klanten beter laten draaien?”

Gat in het kmo-segment

Willy Koppens
Willy Koppens, Managing director Ctac Belgium

Ctac kan de geleverde diensten in vier takken opdelen. Om te beginnen zorgt Ctac voor de implementatie en optimalisatie van software, waarbij de technologie wordt geïntegreerd in de huidige bedrijfsprocessen, en na verloop van tijd kan worden verbeterd of aangepast.
 
Bovendien staat Ctac in voor het beheer van systemen, en dat zowel voor on-premise software als in de cloud. Zo wordt de klant verlost van het beheer en kunnen eventuele problemen voortijdig worden opgelost. Daarnaast worden software of expertise apart aangeboden. Ctac fungeert namelijk ook als reseller van SAP- en Microsoft-software, en detacheert gespecialiseerde werkkrachten waar nodig.
 
Met hun diensten probeert Ctac de kloof te dichten tussen kmo- en enterprise-dienstverlening. “We zien dat die grotere kmo’s niet goed passen bij grote ‘global’ dienstverleners, maar te groot zijn om met kleinere bedrijven zaken te doen. Wij proberen dat gat op te vullen voor de grotere spelers in het kmo-segment.”

De brug tussen technologie en business

Wat Ctac anders maakt, is dat ze beschikken over de kennis van business, in plaats van louter te vertrouwen op technische knowhow. “Meer dan gemiddeld proberen we die businesskennis te integreren. Onze filosofie is dat technische kennis niet meer volstaat; je moet het bedrijf en de sector van de klant kennen,” verklaart Willy Koppens. Volgens de managing director verwachten Belgische klanten meer dan vroeger een diepgaande begeleiding. “Als Microsoft of SAP met nieuwe technologieën komen, zijn wij de eerste die de technologieën gaan uitpluizen. Nieuwe technologie is leuk, maar de klant heeft daar niets aan. Wij proberen snel na te gaan hoe we die innovatie kunnen vertalen in relevante oplossingen.”
 
Een IT-dienstverlener is immers veel meer dan een partner die technologie installeert. Als spil tussen business en technologie staat Ctac de klant bij in beslissingen die de toekomst van het bedrijf kunnen bepalen. “We willen meedenken met de klant. Het ‘u vraagt, wij draaien’-verhaal is voorbij. Met de technische kennis waarover we beschikken, in combinatie met businesskennis, kunnen we in samenwerking met de klant bekijken hoe hun bedrijf beter kan draaien,” vertelt Willy Koppens.
 
“Dat betekent dat onze consultants technisch-georiënteerd zijn, maar ook vaardigheden met betrekking tot business consultancy aan de dag leggen. We zijn bovendien op zoek naar nieuwe mensen die ons op dat vlak kunnen aanvullen. We maken door ons succes een sterke groei door en willen de juiste mensen aantrekken om ons team te versterken.”

E-commerce en de cloud

In de toekomst wilt Ctac sterk inzetten op de digitale transformatie, een trend die al langer bezig is, maar nu in een stroomversnelling terecht komt. “De e-commercesector bijvoorbeeld zal niet alleen snel groeien, maar ook intelligenter worden. Neem pakweg een formule waarbij een zaak gebruikers via smartphone kan lokaliseren en een aanbieding kan sturen. E-commerce is niets nieuws, maar zal allicht in een sneltempo evolueren. Daar willen we op voorbereid zijn.”
 
Ook de cloud mag niet over het hoofd gezien worden. Net zoals e-commerce, is de cloud al even ingeburgerd, hoewel België daarin achter leek te blijven. “Belgische klanten waren terughoudend. Je zag dat velen het beangstigend vonden om hun IT-hart in andermans handen te leggen. Die reserve is nu grotendeels weg.” Daarom neemt de sales- en marketing-focus op de cloud toe, volgens Willy Koppens. “Zo hebben we bijvoorbeeld een customer care manager aangenomen; iemand communiceert met de klant en toont hoe het systeem bij ons in goede handen is. We hopen daarmee eventuele zorgen van de klant weg te nemen.”
 
Disclaimer: Voor de gegevens op deze pagina’s zijn enkel de adverteerders verantwoordelijk.