Windows-gebruikers opgelet: een nieuw type ransomware kan je computer versleutelen én zichzelf verspreiden via harde schijven.

[Partnerinfo] Als internationale speler en Europese marktleider biedt Worldline betaal- en transactiediensten aan die tegemoet komen aan een brede waaier van bedrijfs- en klantennoden.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Niet alleen fysieke terminals, maar ook oplossingen voor online en mobiele transacties: gericht op de omnichannel-beleving die moderne consumenten steeds meer verwachten. “In de snel evoluerende sector van transactie- diensten zorgen wij ervoor dat onze klanten toegang hebben tot innovatieve oplossingen om hun conversies te verhogen,” zegt Tim Fransen, hoofd Go-To-Market Managment bij Worldline en binnen het bedrijf verantwoordelijk voor alle diensten die met handelaren te maken hebben.

Tim Fransen
Tim Fransen

“Worldline heeft zich als missie gesteld om de evolutie naar een cashloze maatschappij zo goed mogelijk te begeleiden. Die omslag is nog niet voor morgen, maar we zien vandaag duidelijk een vraag vanuit de markt naar online en mobiele oplossingen.”

Worldline maakte van het aanbieden van totaalpakketten een van zijn grootste sterktes. ”Klanten kunnen bij ons aankloppen voor een end-to-end oplossing. Bovendien combineren we onze sterke lokale verankering met de voordelen die we halen uit onze marktleiderspositie.

We spelen in op de lokale noden, maar kunnen tegelijkertijd een vinger aan de pols houden van globale trends en zo snel met vernieuwende producten komen.”

Klant staat centraal

In de huidige economie eist de consument een steeds centralere rol, als gevolg van de digitalisering. Wanneer en hoe betalingen gebeuren, nemen ze steeds vaker zelf in de hand. Dit betekent dat een retailer voor allerlei transactiekanalen best een geschikte oplossing aanbiedt, om geen aankopen te verliezen. “Worldline bezit een breed palet aan oplossingen dat de omnichannelbeleving van consumenten faciliteert en inzet op de versterking van digitale mogelijkheden, met zowel online als in-app alternatieven.”

Een voorbeeld van modern aankoopgedrag zegt genoeg: een klant stuit tijdens het surfen op een kledingstuk dat hij/zij wel ziet zitten, maar besluit om het toch eerst te inspecteren in de fysieke winkel, om dan pas te beslissen om het kledingstuk ter plekke dan wel via de webshop
te kopen. Worldline zorgt ervoor dat wanneer de klant dan uiteindelijk overgaat tot een transactie, deze zo soepel mogelijk verloopt.

Want zelfs al heeft een consument zijn zinnen gezet op een item, dan nog kunnen bepaalde barrières in het betalingsproces uiteindelijk een conversie belemmeren. Zeker als deze online gebeurt. Dankzij services als Sips Direct Mode van Worldline, hoeft een klant bijvoorbeeld niet omgeleid worden voor zijn betaling en kan het ahandelen van een transacties gewoon binnen de app gebeuren.

SmartPay

Momenteel focust Worldline zich op de uitrol van SmartPay, een innovatieve oplossing die mobiele betalingen mogelijk maakt. Handelaars kunnen met SmartPay een QR-code genereren op hun betaalterminal, die de consument simpelweg kan scannen via de Bancontactapp of de mobile banking-app. “2016 is voor België een belangrijk jaar voor de doorbraak van mobiel betalen. We merken dat mensen hier meer met hun smartphone willen kunnen betalen,” zegt Fransen. “Dankzij ons kunnen bedrijven deze mogelijkheid ook effectief aanbieden aan zo goed als alle Belgen.”

 

Deze advertorial wordt aangeboden door Worldline NV.