[Advertorial] Worldline wil de totale ontzorging van transactiediensten voor handelaars garanderen. Een gesprek met Head of Go To Market Management Tim Fransen naar aanleiding van de nominatie in de Smart Business Awards.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Naast fysieke terminals is Worldline gerenommeerd om hun virtuele betaaloplossingen. De internationale speler en Europese marktleider biedt handelaren alle diensten om zakelijke transacties te vereenvoudigen zowel op het internet als mobiel. Omnichannel aanwezigheid is immers belangrijker dan ooit.
 
Tim Fransen is verantwoordelijk voor Go-To-Market Management van alles wat te maken heeft met diensten gericht aan handelaren. “We willen bij Worldline altijd een stapje voor zijn. Worldline wilt de totale ontzorging van de handelaar voor al zijn betaaldiensten garanderen. Daarom denken we mee met de klant en vereenvoudigen we voor hen het betalingsproces.”
 
De betaaloplossingen van Worldline bestaan uit softwarepakketten die beveiligde betalingen garanderen. Zo bestaat er Sips, de online betaalpagina, maar sinds kort ook een gestroomlijnde mobiele versie: Sips Direct Mode. “Mobiele handel wint voortdurend aan belang. Dat vangen we op met Sips Direct Mode. Die technologie zorgt er tijdens mobiele betalingen voor dat de gebruiker niet wordt opgeschrikt door een betaalpagina, maar omgeleid wordt naar de Bancontact-app of de app van de bank. Na de betaling wordt de gebruiker weer naar de app van de handelaar geloodst. Zonder een aparte betaalpagina wordt het conversiepercentage beschermd, want consumenten haken zo minder snel af.”

Mobiele oplossingen herbekeken

Op de Shopping Innovation-beurs werd Sips Direct Mode werd gebruikt door Ordr, een platform dat toelaat om snel en makkelijk cateringbestellingen te plaatsen. Consumenten konden via de mobiele Ordr-app hun lunch bestellen en meteen betalen met de Bancontact-app via de Sip Direct Mode-technologie. Daarna kon de bestelling afgehaald worden aan de cateringstand waardoor de consument tijd en moeite bespaarde. Daarnaast werkt ook Powerdale met Sips Direct Mode. Powerdale biedt hard- en software inzake laadpalen voor elektrische wagens. Als mensen zo’n laadpaal hebben, kunnen die via Powerdale deze ter beschikking stellen aan derden die voor de energie betalen via een QR-code.
 
Worldlines digitale oplossingen beperken bovendien zich niet tot e-commerce. Met SmartPay wordt het bijvoorbeeld mogelijk om via een mobiel toestel in een fysieke winkel betalen. Handelaars kunnen met SmartPay een QR-code genereren op de betaalterminal, die de consument kan scannen om vervolgens simpelweg te betalen via de Bancontact-app.

Het belang van omnichannel

“Wij willen alle oplossingen aanreiken om handelaren te ondersteunen in het omnichannel-verhaal. Bijvoorbeeld kan een klant op de bus met zijn smartphone een trui op het internet opzoeken, maar besluiten om de trui toch eerst in levenden lijve te inspecteren en dan nog te beslissen of hij in de fysieke winkel, dan wel de webshop koopt. Uiteindelijk is het namelijk de consument die beslist waar en wanneer hij een aankoop doet. Vandaar willen we een volledig aanbod aan oplossingen aanreiken, ongeacht de omgeving: smartphone, winkel of online. We merken dat handelaars daar meer en meer op inzetten en daarom willen ook wij inspelen op de convergentie tussen die verschillende kanalen.”
 
Worldline is genomineerd in de categorie Services & Outsourcing (Outsourcing & Services Benelux) van de Smart Business Awards 2016. Stemmen voor deze awards kan vanaf half april. Ondertussen kan u alle genomineerden alvast bekijken op www.smartbusinessawards.be.