[Partnerinfo] De meeste organisaties communiceren vandaag via het internet, maar toch mag ook het belang van gedrukte media niet worden vergeten.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Waar bedrijven voorheen voornamelijk communiceerden door middel van diverse offline media, kiezen de meeste organisaties er vandaag de dag voor om via het internet te communiceren. Door de opkomst van zakelijke websites, zakelijke social media pagina’s en andere online communicatiemiddelen, zijn de traditionele communicatiemiddelen een beetje in de vergetelheid geraakt. Dit werd zelfs zo erg, dat experts vreesden offline media over een paar jaar helemaal in de ban te moeten doen.
Gelukkig is dit niet gebeurd en zal dit ook niet gebeuren, want steeds meer mensen beseffen zich dat de traditionele gedrukte media nog steeds belangrijk zijn. Waarom deze media nog altijd belangrijk zijn, lees je in dit artikel. Je kunt bijvoorbeeld terecht bij Flyerzone.be.

Gedrukte media gaat verder waar online media stopt

Het communiceren via diverse online media brengt zeker voordelen met zich mee, maar online communicatiemiddelen zijn niet perfect. Een groot nadeel van het online overbrengen van een boodschap, is bijvoorbeeld dat lange teksten niet prettig gelezen kunnen worden op een beeldscherm. Zeker als je een lange en complexe boodschap over wil brengen op jouw doelgroep, zijn online media niet geschikt voor het vertellen van jouw verhaal.
Kijken we naar offline media zoals flyers, dan zien we dat deze middelen juist erg geschikt zijn voor het overbrengen van een lange en/of complexe boodschap. Dit komt omdat lange teksten goed leesbaar zijn op gedrukte media en je gemakkelijk even de tijd kunt nemen om een lang verhaal op een flyer, folder of brochure te lezen. Kortom: waar online media stopt, gaat offline media verder en dit maakt offline media onmisbaar.

Direct aan de slag met gedrukte media: druk jouw eigen communicatiemiddelen

Ben jij overtuigd van de waarde van offline media? Ga dan zelf aan de slag met gedrukte media en laat jouw brochures, flyers en/of folders drukken. Zeker als je een lange boodschap wil vertellen of een complex verhaal kwijt wil aan je doelgroep, wordt aangeraden om te investeren in folders laten drukken bij een partij als Flyerzone.be. Heb je geen lange en/of complexe boodschap om te delen, dan kun je offline media altijd nog gebruiken als ondersteuning voor jouw offline communicatiemiddelen.