Opslagspecialist Brocade heeft Barbara Spicek benoemd tot vice president of Worldwide Channels. Hiermee onderstreept Brocade zijn toewijding om de wereldwijde verkoop en klantrelaties te versterken via een netwerk van go-to-market partners. Spicek bekleedde hiervoor de rol als senior director, partner sales en marketing, EMEA/LATAM bij Brocade. Zij stond aan het hoofd van een team van meer […]

Advertentie

Opslagspecialist Brocade heeft Barbara Spicek benoemd tot vice president of Worldwide Channels. Hiermee onderstreept Brocade zijn toewijding om de wereldwijde verkoop en klantrelaties te versterken via een netwerk van go-to-market partners.

Spicek bekleedde hiervoor de rol als senior director, partner sales en marketing, EMEA/LATAM bij Brocade. Zij stond aan het hoofd van een team van meer dan 70 mensen met wie zij initiatieven ontplooide met OEM’s en channelpartners. Binnen haar nieuwe functie is Spicek verantwoordelijk voor de ontwikkeling van channelstrategieën en zal zij via Brocade’s wereldwijde salesnetwerk de channel recruitment en salesprogramma’s definiëren en versnellen.
 
“We hebben nu de mogelijkheid om een channelprogramma van wereldklasse te bouwen die een belangrijke rol zal spelen in de uitbreiding van Brocade’s aanwezigheid in nieuwe gebieden en in nieuwe technologische segmenten,” zegt Spicek. “Ons doel is om een wereldwijd programma te ontwikkelen dat selectief, gedifferentieerd en winstgevend is en daarnaast de loyaliteit tussen ons en de klant onderhoudt.”
 
Spicek begon haar loopbaan in 2001 bij Brocade als Channel Sales Manager EMEA en Latijns-Amerika. Zij was verantwoordelijk voor de channel sales, ontwikkeling van het kanaal, verkoopprogramma’s, acquisitie van nieuwe klanten en productmarketing. Hiervoor werkte zij bij Iomega als OEM Sales Manager voor Europa. Zij begon daar in 1999.
 
Haar carrière begon bij Toshiba Europe in Neuss, in 1989. Eerst werkte zij op de Engineering & Customer Service afdeling van Toshiba. Daarna vervulde zij vier jaar lang de rol van Europese Marketing Manager voor optical media en harddrives. Vervolgens begon ze aan een vijfjarige carrière als OEM Sales & Pan-European Distribution Manager. Tijdens haar gehele loopbaan bekleedde Barbara Spicek verschillende functies op het gebied van marketing, channel en sales.
 
“De benoeming van Barbara is belangrijk en komt op het juiste moment, helemaal met het oog op onze intrede in de IP/Ethernet netwerkmarkt door de overname van Foundry,” zegt Ian Whiting, senior vice president of Worldwide Sales bij Brocade. “Wij geloven dat channelpartners over de hele wereld op zoek zijn naar meer keuze voor end-to-end netwerkoplossingen. Ons doel is om aan deze behoefte te voldoen als geloofwaardig en uitvoerbaar alternatief.”

 

Advertentie