Nieuws

APC rolt nieuw partnerprogramma uit

Dit of volgend kwartaal rolt APC zijn nieuwe partnerprogramma uit. Op de Canalys Channels Conference in Barcelona kondigde Michael Niotakis de details van het programma aan.

Sinds 2007 is APC een onderdeel van Schneider Electric, en als onderdeel van die overname werd de MGE UPS-afdeling van Schneider als productgamma binnen APC opgenomen. Omdat het bedrijf te dominant werd in sommige landen, werd het verplicht een deel van zijn producten af te stoten. Zo kwamen de one-phase producten van APC bij Eaton terecht, samen met Emerson één van de belangrijkste concurrenten van APC.
 
APC heeft uiteraard al een partnerprogramma, maar het nieuwe programma moet de resellers voorbereiden op een aantal nieuwe opportuniteiten in de markt. Volgens business development Michael Niotakis staan power & cooling heel hoog op de agenda van de manager van zowel kleine als grote datacenters. Power & cooling vormen momenteel ongeveer 30% van het budget van een datacenter. Dat heeft onder meer te maken met de concentratie van stroom in een datacenter. Een server rack verbruikte in het jaar 2000 nog ongeveer 1 kW aan energie, door de toevloed aan blade servers zal dit energieverbruik tegen 2010 oplopen tot 20 kW. Als de kost van power & cooling zo blijft evolueren, vallen binnenkort alle andere investeringen in datacenters stil. APC maakt zich sterk dat zijn producten hier een oplossing vormen, en daar ligt volgens Niotakis de mogelijkheid voor resellers om te scoren.
 
Het nieuwe partnerprogramma van APC voorziet er in dat met alle bestaande partners grondig doorgenomen wordt wat hun profiel is en hoe ze hun knowhow willen laten evolueren. Het partnerprogramma voorziet in vier niveaus: Registered, Select, Premier en Elite. “Wij willen zoveel mogelijk partners naar hogere niveaus laten evolueren. Je moet deze niveaus zien als een leerprogramma als een programma aan een universiteit. Want het gaat allang niet meer alleen om UPS, maar ook om power, cooling, racks, beveiliging en ‘environmental management’. ” Afhankelijk van het niveau waar de partner zit, krijgt hij voordelen inzake marketing en lead generation.
 
Waarom moet een reseller met APC samenwerken? “Wie nu al met ons samenwerkt, weet dat we heel goede marges bieden aan onze resellers. We bieden ook een breed gamma aan producten aan, terwijl we al jaren heel goed samenwerken met het indirecte kanaal. Dat is wat je ook de komende tijd van ons mag verwachten.” Volgens Niotakis is het ook een voordeel voor de reseller dat APC binnen de Schneider Electrics groep zit, dat heel complementaire producten biedt voor het datacenter. “Ik denk niet dat iedere IT reseller zich ook met dit gamma producten zal gaan bezig houden, maar er is duidelijk wel een zekere complementariteit.”
 
Momenteel zijn de lokale APC-teams het partnerprogramma aan het afstemmen op de lokale omstandigheden. Afhankelijk van hoe snel dit werk gaat wordt het programma tegelijk in Nederland en België uitgerold.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business