Door de dure dollar worden ook pc’s duurder. "Gemiddeld zullen de prijzen van notebooks de komende weken met 8 à 12 procent stijgen", vertelt Marc Pauly van Acer Benelux. "Zowel HP als Microsoft hebben al prijsverhogingen aangekondigd. Wij ook." De prijsverhoging zou de komende weken worden doorgerekend. Acer is in ons land, volgens cijfers van […]

Advertentie

Door de dure dollar worden ook pc’s duurder. "Gemiddeld zullen de prijzen van notebooks de komende weken met 8 à 12 procent stijgen", vertelt Marc Pauly van Acer Benelux. "Zowel HP als Microsoft hebben al prijsverhogingen aangekondigd. Wij ook." De prijsverhoging zou de komende weken worden doorgerekend.

Acer is in ons land, volgens cijfers van Gartner voor de eerste helft van dit jaar, de nummer één op de notebookmarkt. Op de algemene pc-markt staan ze in ons land op nummer drie, na HP en Dell. Het bedrijf is vooral aanwezig in de consumentenmarkt en de KMO’s, niet in grote bedrijven. Wereldwijd wordt 70 procent van de markt ingepalmd door vijf spelers: HP, Dell, Acer, Lenovo en Toshiba, mede door de verdere consolidatie. Acer zelf nam bijvoorbeeld eerder al Gateway en Packard Bell over. Het bedrijf uit Taiwan hanteert werelwijd, en dus ook in ons land, een zogenaamde multibrandstrategie.

In ons land is Acer aanwezig met drie merken: Acer zelf, voor de mainstreamproducten met focus op technologische presaties. Packard Bell voor de meer trendy pc’s en eMachine voor het goedkoper segment. "Dat plan wordt het moeilijkst te realiseren in de Benelux, omdat zowel Packard Bell als Acer daar altijd een gelijkaardige doelgroep hebben gehad", vertelt Pauly.

 

Advertentie
William Visterin is B2B hoofdredacteur bij Minoc Media Services. Hij staat in voor het vakblad Smart Business en de seminar reeks Business Meets IT, waar hij ook als keynote spreker fungeert. Ook een flink deel van de zakelijke content en research (over oa cloud, datacenter, mobile, security, business software, outsourcing, telecom,…) is van zijn hand. William schrijft én spreekt over IT, telecom, internet en business, en het liefst zelfs over allevier tegelijk.