Rond deze tijd start Tech Data de communicatie rond zijn Summer Sales. Meer dan twintig vendors voeren binnenkort speciale promoties rond diverse producten. Voor de reseller zit er een aardige competitie aan vast. De zomersolden van dit jaar staan in het teken van ‘wellness’ en dat vertaalt zich in de prijzen die de deelnemende resellers […]

Advertentie

Rond deze tijd start Tech Data de communicatie rond zijn Summer Sales. Meer dan twintig vendors voeren binnenkort speciale promoties rond diverse producten. Voor de reseller zit er een aardige competitie aan vast.

De zomersolden van dit jaar staan in het teken van ‘wellness’ en dat vertaalt zich in de prijzen die de deelnemende resellers kunnen winnen. In het prijzenpakket zitten dus wellness-beurten, handdoeken en ook een speciale hoofdprijs.
 
De vierentwintig deelnemende vendors zijn vooral gespecialiseerd in consumentenproducten, zoals Acer, Belkin, Benq, Components, Devolo, D-Link, Fujitsu Siemens Computers, Garmin, HP, Kensington, Lenovo, Linksys, Logitech, Microsoft, Packard Bell, PNY, Proximus, SMC, Sony, Symantec, Targus, Toshiba en Trend Micro.
 
 
Geen gedemodeerde modellen
 
Welke producten de vendors in de kijker willen zetten, bepalen ze zelf. In tegenstelling tot de koopjes in de kledingzaken hoeft het niet per se om gedemodeerde modellen te gaan.
 
“Er kunnen uiteraard ‘slow movers’ tussen zitten,” zegt program manager Karel De Meersman van Tech Data. “Maar men kan even goed focussen op nieuwe producten.”
 
Vorig jaar was de actie alvast een succes, en dit jaar zal het allicht dezelfde kant uit gaan. Het succes meet Tech Data niet alleen aan het zakencijfer dat tijdens deze periode geboekt wordt, maar ook aan het aantal clicks op de website en de open rate van de nieuwsbrieven.

Terug naar school

Deelnemende resellers krijgen van Tech Data posters waarmee ze in hun etalage de aandacht kunnen trekken van de klant. Diezelfde promotietool wordt ook gebruikt voor de ‘Back 2 School’- actie die meteen na de Summer Sales komt. Ook aan deze actie neemt een twintigtal vendors deel, meestal bedrijven die hoe dan ook een ‘terug-naar-school’-actie hebben en ze via Tech Data aankondigen.
 
Voor deze actie wordt nog een extra promotietool in de strijd geworpen: een template voor een flyer die resellers zelf kunnen personaliseren, afdrukken en verspreiden. De ‘Back 2 School’-actie loopt van midden augustus tot midden september. Daarna is het alweer tijd voor de jaarlijkse ‘meet-it’ bijeenkomst van Tech Data. Dit jaar vindt meet-it op 18 september plaats. 
Advertentie