Nieuws

Consument kiest voor A-merken

Consumenten die een notebook gaan kopen, denken in de eerste plaats aan een A-merk. Dat blijkt uit een onderzoek dat het blad PC Magazine op zijn website uitvoerde.

Bijna één op vijf deelnemers aan het PC Forum op de website van PC Magazine geeft aan dat ze bij de aankoop van een notebook een voorkeur hebben voor één bepaald A-merk. Nog eens 46 procent zegt dat alle A-merken de voorkeur genieten. Slechts één consument op vier hecht geen belang aan het merk, en slechts 7 procent zegt te kiezen voor de flexibiliteit van lokale winkels of klonenbouwers.
 
Bij de aankoop van een nieuwe notebook kijken de deelnemers aan dit PC Forum in de eerste plaats naar prestaties en specificaties (63%), terwijl ook de draagbaarheid, ergonomie en autonomie (18%) belangrijk zijn. Schermkwaliteit en/of hoge beeldresolutie (10%) en uitbreidbaarheidsmogelijkheden (5%) spelen een mindere rol.
 
Op het vlak van de prestaties valt op dat meer dan 35% van de deelnemers aan de enquête vindt dat de batterij van een notebook minstens vier uur moet meegaan. 15% stelt zich pas tevreden met een autonomie van vijf uur.
 
Bijna de helft van de ondervraagden heeft nu al een 15 inch scherm, bijna 30% heeft zelfs een 17 inch scherm.
 
In de volgende editie van IT Reseller brengen we een uitgebreid dossier over notebooks. IT Reseller 3 verschijnt op 20 juni.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business