Nieuws

VMware verbetert VIP-programma

Vorige week maakte VMWare een aantal belangrijke vernieuwingen bekend in zijn partner programma. Voor de reseller het belangrijkste is de verbetering van processen en een snellere toegang tot kortingen.

Versie 2.0 van het VIP programma van VMare werd op 13 februari gelanceerd en was meteen in de hele wereld van kracht. Verbeteringen zijn onder meer een groter aantal mogelijkheden voor partners die deelnemen aan het ‘Advantage +’ programma, nieuwe opleidingen voor het opbouwen van virtualisatie-expertise, en nieuwe en verbeterde marketingtools waarmee partners hun kansen binnen de virtualisatiemarkt kunnen vergroten.
VMware is duidelijk bezig met een beweging om zoveel mogelijk partners rond zich te verzamelen. In dat kader werd begin dit jaar ook Tech Data aangesteld als distributeur, naast Logix en Com4U. “Tech Data kende echt een vliegende start,” zegt Jeremy van Doorn, bij Citrix Benelux verantwoordelijk voor het partner programma. “Dank zij TechData kunnen we veel beter het KMO-segment van de markt bedienen. Virtualisatie is de laatste tijd immers in het bereik van alle soorten bedrijven gekomen.”
 
In het nieuwe VIP-programma valt op dat VMware zijn partners sneller kortingen kan verlenen via het ‘Advantage+’ of andere programma’s. Zo zijn de processen in de achtergrond van die programma’s verbeterd. Zo ging er vroeger een te lange tijd over het registreren van opportuniteiten. Werd een verkoop heel snel afgesloten, dan gaf die geen recht op een extra korting. Nu verloopt de erkenning van ‘opportunities’ sneller. Verder wordt ook een ‘influencer fee’ in het leven geroepen: een Enterprise partner die een ‘opportunity ‘registreert, maar uiteindelijk de deal naar een andere partner ziet gaan, krijgt toch ook een premie voor zijn inspanningen.

 

Alles samen telt VMware een 120-tal partners in België, verdeeld over de reseller niveaus Premier, Enterprise, Professional en Global System Integrators. Wereldwijd waren er eind vorig jaar 10.000 partners in VMwares indirecte kanaal. Het is de bedoeling dat aantal verder op te drijven, zegt Van Doorn. “We willen dat onze klanten een zo goed mogelijke service krijgen, vandaar de aandacht die we besteden aan Enterprise partners. Maar anderzijds willen we ook een zo breed mogelijk bereik hebben via Professional partners.” Nieuwe kandidaat-partners kunnen zich aanmelden bij Tech Data. Aan het Professional niveau zijn geen voorwaarden zoals omzetgarantie verbonden. “Ook wie maar 5.000 dollar per jaar verkoopt, is welkom,” aldus Van Doorn.

Voor resellers die willen doorstromen naar het Enterprise niveau, stelde VMware een ‘Partner Path’ op dat voorziet in diverse trainingen: Essentials voor de VMware Sales Professional en Business Build voor deVMware Technical Sales Professional. Als kers op de taart is er ook ‘continuous education’, waarbij resellers via de portaalsite Partner Central alle presentaties en trainingen online kunnen aanvragen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business