Branch of Telenet Telecommunications company in Brussels, Belgium on Nov. 23, 2018.

De Belgische telecomreus Telenet start een partnerschap met June Energy, een Belgisch bedrijf dat consumenten een inzicht geeft in hun energieverbruik.

Advertentie

Dat Telenet graag digitale toepassingen ondersteunt, mag niemand meer verrassen. Het bedrijf hield zich immers al bezig met Itsme en Doccle. Nu lijkt het echter zijn eerste voorzichtige stappen te zetten in de energiemarkt. Het telecom bedrijf gaat in zee met June Energy. Dat meldt Telenet in een persbericht op zijn website. Deze laatstgenoemde voorziet toepassingen waarmee consumenten een blik krijgen op hun feitelijke energieverbruik. Met de investering pompt Telenet zo’n 3 miljoen euro in het bedrijf. Dit moet op termijn voor een versterking van het aanbod van Telenet zorgen.

June Energy levert tools voor consumenten waarmee ze zelf een analyse kunnen maken van hun energietarief- en verbruik. Met de zelflerende algoritmes en gepersonaliseerde toepassingen kunnen ze zelf de nodige beslissingen nemen rond hun keuze van energieleverancier. Met toepassingen zoals de June Dongle kunnen gebruikers hun digitale meter van de nodige slimme upgrade voorzien.

Interesse in energie

Dankzij deze investering zet Telenet een stap dichter naar de consument, en dat nu op een volledig nieuwe markt. Het stelt June Energy ook in staat om zijn producten en toepassingen uit te breiden en op te schalen. Ze brengen ze dankzij de telecomoperator tevens naar een veel groter publiek dan voorheen.

“Door samen te werken met jonge, klantgerichte en innovatieve bedrijven als June Energy blijven we voorop lopen in de digitale wereld”, zo stelt John Porter, CEO van Telenet. “June Energy heeft een unieke combinatie van doorgedreven kennis van de consument, de energiemarkt en technologie en weet deze te verbinden tot een dienstverlening met zeer veel potentieel. Het partnerschip met June Energy biedt ons de kans om de energiemarkt te verkennen en inzichten te ontsluiten. Tegelijk kunnen wij onze klanten bijstaan met een duidelijk omschreven consumentenprobleem.”

Kijkt graag naar hoe internationale technologische ontwikkelingen zich in onze maatschappij manifesteren, en heeft er een hekel aan als er met privacy wordt geknoeid.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here