Nieuws

Ambassify haalt 2 miljoen euro op om employee engagement heruit te vinden

Het platform voor employee engagement Ambassify heeft bij een investeringsronde 2 miljoen euro vers kapitaal opgehaald.

Ambassify zal de financiering gebruiken om employee advocacy een nieuwe dynamiek te geven en zijn marktpositie te consolideren.

De marketingconsultant Ambassify is twee miljoen euro rijker. Dat heeft het bedrijf middels een perscommuniqué aangekondigd. De sterke groei en de positieve financiële resultaten die het bedrijf uit Beringen al jaren kan voorleggen wisten investeerders te overtuigen. In het lijstje van investeerders staan enkele mooie namen: LRM, ING Bank en de Vlaamse overheid die Ambassify extra subsidies verleent.

Koen Walbers van LRM legt uit waarom de investeringsmaatschappij extra kapitaal in Ambassify pompt: “Wij geloven sterk in het potentieel van Ambassify. Ze hebben de afgelopen jaren een indrukwekkend parcours afgelegd. Ze onderscheiden zich in de markt met hun interactief platform dat medewerkers dichter bij elkaar brengt en meer betrokken houdt. Met deze investering bieden wij hen de kans het platform verder uit te bouwen.

Marketingpotentieel van werknemers

Bedrijven vergeten wel eens dat de eigen medewerkers hun meest krachtige marketingtool zijn. De coronapandemie vormt een flinke uitdaging voor employee engagement. Door het thuiswerken wordt de afstand tussen werknemer en organisatie groter. Ambassify speelde handig in op de nood aan digitale platformen waarmee organisaties hun werknemers volop kunnen betrekken bij marketingcampagnes en het HR-beleid.

Ambassify zag tijdens 2020 het aantal klanten en de omzet snel groeien. De omzet verdubbelde, wat het bedrijf ook de middelen bood om het personeelsbestand met 35% uit te breiden. “Ambassify verstevigde zijn positie als leider in de markt aan employee engagement. Wij bieden als een van de enigen een totaalpakket aan oplossingen, tools en dashboards om het marketingpotentieel van werknemers efficiënt te benutten”, verklaart CEO Koen Stevens het succes. Onder andere Swiss Life Group, UCB en BNP Paribas-Fortis geraakten overtuigd.

Employee engagement heruitvinden

Het nieuwe kapitaal biedt Ambassify nieuwe middelen om hun doelstelling te realiseren: het heruitvinden van employee engagement. Binnen enkele jaren wil het bedrijf het slimste en meest complete SaaS-engagementplatform op de markt hebben. Ze werken daarvoor nauw samen met experten binnen gedragsontwerp en machine learning om de beste gebruikservaring te creëren. De meeste employee engagement-tools steunen erg op pushmeldingen om bedrijfsboodschappen te delen met merknemers. Tot een bepaald niveau werkt dat, maar het werkt ook sociale vermoeidheid in de hand. Ambassify heeft dat begrepen en heeft daarom de focus gelegd op variatie en tweerichtingsverkeer om werknemers een stem te geven.

“Via onze platformen kunnen werknemers door middel van polls en surveys suggesties doen om bedrijfsprocessen te verbeteren. Andere klanten gebruiken het om interne mededelingen en media-inhouden op het juiste moment met de juiste mensen te delen. Zo deelt de CEO van JBC elke week een videoboodschap en gebruikt KBC het platform om werknemers te laten meedenken over advertentieboodschappen. Het is voor ons enorm bevredigend om te zien hoe innovatief klanten met onze oplossingen omgaan en welke resultaten dat voor hen oplevert”, zegt Stevens.

Onder het motto ‘practice what you preach’ gebruikt Ambassify ook het eigen platform voor brainstormsessies tussen werknemers. “We laten werknemers zelf nadenken over hoe ze in de toekomst willen werken.”

Toekomstplannen

De toekomst oogt rooskleurig voor Ambassify. De voorbije jaren tekende het bedrijf een sterke groei op, wat resulteerde in het verhogen van financieel en personeelskapitaal. Nu staat het bedrijf op het punt nieuwe groeistappen te zetten. “De markt groeit snel, en het is belangrijk dat we een sterke positie in die markt innemen. We zijn nu actief in 15 landen in Europa, maar we hebben ook klanten in de Verenigde Staten en Canada. Het vertrouwen dat onze investeerders in ons hebben sterkt ons om onze groei te versnellen.”

Interesse in Ambassify? Via de website kan je een gratis demo aanvragen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business