Sales zal in het nieuwe normaal een digitaal gebeuren zijn. Salesforce speelt daar op in met het vernieuwde Sales Cloud-verkoopplatform.

Advertentie

61% van de salesmensen gelooft dat hun taken sinds de uitbraak van COVID-19 helemaal veranderd zijn. Zelfs wanneer ze uiteindelijk naar kantoor mogen terugkeren en opnieuw onderweg zijn, verwacht 51% dat ze minder vaak zullen reizen dan voor de pandemie. Minder dan de helft denkt dat ze terug naar kantoor zullen gaan. In de toekomst zullen salesteams virtuele interacties moeten combineren met persoonlijke ontmoetingen, processen efficiënter inrichten en nieuwe selfservice verkoopervaringen bieden om aan de verwachtingen van klanten te voldoen.

Om dat mogelijk te maken, hebben ze nood aan flexibele technologie. Sales Cloud 360 is het ‘digital-first’-verkooplatform van Salesforce. De wereldwijde marktleider in CRM-oplossingen lanceert vandaag een gloednieuwe versie van dit nieuwe cloudplatform. De update voegt heel wat nieuwe functionaliteiten toe:

Virtueel verkopen

• Salesforce Meetings is nu algemeen beschikbaar en zal virtuele gesprekken nog aangenamer maken. Voor de start van een meeting krijgen salesmensen een 360-overzicht van alle aanwezigen op één enkel scherm – inclusief accountgeschiedenis, openstaande servicecases en profielen. Van zodra de meeting begint, worden zowel de presentatie als de presentator samen getoond om een meer betrokken, menselijke connectie te creëren. Na de call stellen geautomatiseerde acties de verkoper voor om een follow-upmeeting te organiseren of om een contact aan te maken.

• Met myTrailhead, het digitale leerplatform van Salesforce dat volledig in Sales Cloud geïntegreerd is, kunnen salesteams relevant materiaal vinden, zoals bijvoorbeeld analyses van concurrenten. En nieuwe vertegenwoordigers kunnen zich snel inwerken met het trainingsmateriaal dat ze in hun directe werkomgeving opvragen.

Image Credit: Salesforce

Management

• Pipeline Inspection gebruikt AI om op de belangrijkste deals te focussen. Van week tot week worden wijzigingen in de pijplijn bijgehouden om precies duidelijk te maken voor welke deals ondersteuning of coaching nodig is.

• Einstein Conversation Insights analyseert transcripten van videogesprekken voor het identificeren van trending sleutelwoorden zoals productnamen, of van bepaalde types interactie zoals de vermelding van de naam van concurrenten. Wanneer ze begrijpen waar hun teams moeite mee hebben, kunnen managers hun opleidingen en 1:1 coaching aanpassen om beter aan te sluiten bij de precieze behoeften van hun teams, ook wanneer ze niet op de werkvloer rondlopen.

Artificiële intelligentie

•            Dankzij door AI ondersteunde voorspellingen, inzichten en geautomatiseerde verklaringen met Tableau Business Science, kunnen salesteams data analyseren en slimmere beslissingen nemen, zonder dat ze daarbij moeten wachten op de inbreng van een data scientist. Zo kunnen ze bijvoorbeeld quota updaten, de accuraatheid van voorspellingen bekijken, of verkoopstrategieën evalueren – allemaal in slechts enkele clicks, zonder code.

•            Met Einstein Opportunity Scoring ziet iedere salespersoon nu een score die de kans op slagen van een bepaalde opportuniteit weergeeft. Einstein toont alle factoren, zowel de positieve als de negatieve, die de score beïnvloeden. Wanneer er bijvoorbeeld extra stappen aan een deal van een onderneming worden toegevoegd, dan wil dat zeggen dat de deal vordert. Voor een kmo-klant leidt de vertraagde afsluiting van een deal tot een lagere score.

Snelle setup

•            Dankzij door AI ondersteunde voorspellingen, inzichten en geautomatiseerde verklaringen met Tableau Business Science, kunnen salesteams data analyseren en slimmere beslissingen nemen, zonder dat ze daarbij moeten wachten op de inbreng van een data scientist. Zo kunnen ze bijvoorbeeld quota updaten, de accuraatheid van voorspellingen bekijken, of verkoopstrategieën evalueren – allemaal in slechts enkele clicks, zonder code.

•            Met Einstein Opportunity Scoring ziet iedere salespersoon nu een score die de kans op slagen van een bepaalde opportuniteit weergeeft. Einstein toont alle factoren, zowel de positieve als de negatieve, die de score beïnvloeden. Wanneer er bijvoorbeeld extra stappen aan een deal van een onderneming worden toegevoegd, dan wil dat zeggen dat de deal vordert. Voor een kmo-klant leidt de vertraagde afsluiting van een deal tot een lagere score.

De beschikbaarheid van Sales Cloud 360 verschilt van functie tot functie. Meer informatie over de prijzen van Sales Cloud en het aanvragen van een proefperiode vind je op deze webpagina.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here