Bancontact logo

Bancontact start het jaar met een nieuw logo. Een nieuw symbool met een knipoog naar het vorig. Ook Payconiq krijgt binnenkort een nieuw logo.

Advertentie

Bancontact zet het jaar 2021 in met een nieuw logo. De vertrouwde kleuren blauw en geel blijven behouden, maar het betaalicoon krijgt een strakkere, eigentijdse look. Zo sluit het nieuwe logo nog beter aan op de missie van Bancontact Payconiq Company: innovatieve betaaloplossingen naar de markt brengen, zowel met de kaart als met de Payconiq-app.

Bancontact logo

Betalen met Bancontact. Je doet het in 2021 nog vlotter en even veilig als vroeger, alleen verandert het uitzicht van je bankkaart of betaalapp een beetje. Het bekende blauw-gele logo bestaat voortaan uit vloeiende lijnen die de vlotheid van betalen symboliseren, iets waar Bancontact Payconiq Company steeds opnieuw op inzet. Denk maar aan recente (r)evoluties als contactloos en mobiel betalen.

“Ons logo was na de lichte opfrissing van vijf jaar geleden aan een update toe. Dat lijkt misschien snel, maar in de steeds evoluerende betaalwereld is vijf jaar een eeuwigheid”, zegt Nathalie Vandepeute, CEO van Bancontact Payconiq Company. “Het oude logo beeldde een handdruk af, als symbool voor een vertrouwelijke transactie. Het nieuwe logo geeft zowel vertrouwen als vlotheid weer. Dat is precies wat consumenten en handelaars van Bancontact verwachten.

En Payconiq?

Het nieuwe logo verschijnt vanaf 1 februari stelselmatig op alle soorten kanalen waar je met Bancontact kan betalen: van de betaalterminal in de winkel tot het icoontje op een webshop, van je eigen bankkaarten tot je bank- en betaalapps. Ook het Bancontact-icoon in de Payconiq by Bancontact-app zal worden aangepast. Er komt een overgangsperiode waarin het oude en het nieuwe logo tijdelijk naast elkaar blijven bestaan.

Dat de betaaldienst al na vijf jaar uitpakt met een opgefriste look, toont aan dat het bedrijf niet op zijn lauweren rust. “Na ruim dertig jaar is onze hang naar innovatie groter dan ooit. Zo zijn we fier om de drijvende kracht te zijn achter de brede acceptatie van mobiel betalen in België, met de succesvolle Payconiq by Bancontact-app”, verduidelijkt CEO Nathalie Vandepeute. “We nemen onze rol als voortrekker zeer serieus. Innovaties op het gebied van betalingen verbeteren de winkelervaring voor de klant én helpen onze bedrijven verder te groeien. Het nieuw Bancontact-logo past in dit plaatje.”

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here