De KBVB gaat gebruik maken van digitale SAS-platformen om alle aangesloten leden en supporters een gepersonaliseerde digitale ervaring te kunnen bieden.

Advertentie

SAS, de marktleider in analytics, kondigt een nieuwe samenwerking aan met de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). De nationale voetbalvereniging gebruikt technologie van SAS om fans en leden met een gepersonaliseerde ervaring te betrekken, de planning van campagnes te optimaliseren en doelstellingen zoals diversiteit te ondersteunen.   

De KBVB is met ruim 500.000 leden de grootste vereniging van België. In normale omstandigheden worden er per weekend ongeveer 12.000 wedstrijden georganiseerd. De KBVB lanceerde onlangs een nieuwe update van zijn Best of Belgian Football-app. De voetbalbond kiest nu voor het digitale SAS-platform, enerzijds om de interactie met aangesloten leden te verrijken en te personaliseren. Anderzijds moet hetzelfde platform supporters een bredere ervaring bieden die de relatie ook tussen wedstrijddagen door versterkt.

Consistente experience

Om dit mogelijk te maken, kiest de KBVB voor SAS Customer Intelligence 360. Hiermee zullen alle stakeholders van een consistentere ervaring over verschillende kanalen kunnen genieten. Zo moet het platform niet enkel de aandacht van nieuwe fans trekken, maar ook trouwe supporters een diepgaandere en gepersonaliseerde ervaring geven. Op dit vlak is de technologie van SAS uniek, aangezien het één omnichannel oplossing voor de volledige marketingfunnel biedt. 

Stel dat de KBVB bijvoorbeeld trouwe fans wil belonen met een korting van 15% op voetbalshirts, dan zullen die personen deze korting consistent via alle kanalen aangeboden krijgen. Naast email, ook via de sociale media en website. Bovendien wordt het volledige ervaringstraject van fans en leden door het platform geautomatiseerd. 

Data beschermen

Als grootste sportvereniging van België beschikt de KBVB natuurlijk ook over veel data van z’n leden en supporters. De KBVB wil zijn data optimaal beschermen en dankzij SAS blijven die gegevens in de eigen omgeving van de voetbalbond opgeslagen. Het is dus niet nodig om informatie naar de cloud te migreren. Dit was voor de KBVB dan ook een andere belangrijke reden om voor SAS te kiezen. Het platform hoeft enkel met de data in de on-prem omgeving te connecteren om ze te gebruiken. 

Ook naar sponsors toe is het belangrijk dat marketingcampagnes met een vlotte workflow kunnen worden georganiseerd. De oplossing van SAS centraliseert alle budgetten, en zorgt voor een transparante planning en voor het sneller en eenvoudiger uitrollen van campagnes. Daarnaast is het ook mogelijk om de impact van een campagne efficiënt te meten. De KBVB zal zo ook met een klein team op een efficiënte manier zelf campagnes kunnen lanceren. “Onze fans en leden verdienen de beste ervaring wanneer we met hen communiceren”, aldus marketing manager Michaël Schockaert van de KBVB.

SAS heeft al veel ervaring in de sport- en voetbalwereld. Zo werkt SAS al geruime tijd samen met de Nederlandse voetbalbond (KNVB) en in de Verenigde Staten met NBA-club Orlando Magic en de Amerikaanse voetbalcompetitie (MLS). De implementatie van het platform is volop aan de gang en de lancering staat gepland in het voorjaar van 2021. Net op tijd dus voor belangrijke afspraken zoals Euro 2021 en het WK 2022 in Qatar. 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here