Zakelijke klanten moeten tussen Black Friday en Kerst 1 euro meer betalen voor het versturen van pakketten.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De pakketbezorgingsdienst verhoogt de tarieven voor het versturen van pakketten tussen 27 november en 25 december, vanwege de piek in het aantal pakketten dat in die periode bezorgd moet worden. Dat meldt De Tijd. Het gaat dus om een soort ‘eindejaarstoeslag’. De tijdelijke verhoging geldt enkel voor zakelijke klanten, consumenten zijn uitgesloten. De prijsstijging zou voor zakelijke klanten niet uit de lucht moeten komen vallen. Bpost heeft dit in september 2019 al aangekondigd.

Recorddrukte

Eerder hanteerde Bpost al een ‘crisistoeslag’ van 25 eurocent, omdat consumenten noodgedwongen thuis moesten blijven tijdens de eerste lockdown. Dit zorgde voor een enorme stijging van online aankopen. Daarnaast had de postbezorger te maken met uitval door personeelsleden die coronasymptomen vertoonden.

Er wordt weer een recorddrukte aan te bezorgen pakketjes verwacht rond de feestdagen. HBVL meldt dat Bpost tussen Black Friday en Sinterklaas naar verwachting maar liefst 600.000 pakketten per dag bezorgt. Ook de afgelopen dagen werden er – als gevolg van de tweede lockdown – twee dagen achter elkaar meer dan 500.000 pakketten afgeleverd. Dat terwijl de drukste periode dus nog moet komen.

Gerelateerde artikelen

Sendcloud haalt 12,6 miljoen euro vers geld binnen in B-financiering

Sendcloud wil de internationale bezorgmarkt gaan doorbreken. In een nieuwe investeringsronde haalt het bedrijf 12,6 miljoen euro op om in de uitbreiding van de diensten te pompen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here