Kinepolis Adyen samenwerking

Kinepolis versterkt de samenwerking met Adyen om al zijn e-commerce-activiteiten te verbreden. Wereldwijd zal Adyen ingezet worden als betaalplatform.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Adyen het Nederlandse alles-in-één betaalplatform voor toonaangevende bedrijven en ondernemers, heeft vandaag een samenwerking met Kinepolis aangekondigd. Kinepolis zal het platform van Adyen gaan gebruiken voor al zijn e-commerce activiteiten.

Kinepolis & Adyen

Met deze recente samenwerking wil Kinepolis zijn Europese betaalsystemen samenvoegen in één platform. Met de oplossingen van Adyen kan de bioscoopketen een solide basis leggen om efficiënter aan e-commerce te doen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld gemakkelijker inzichten over klanten en aankopen aan elkaar gaan linken. 

Bij Kinepolis lijken ze alvast heel tevreden over het betaalplatform. “De technologie die Adyen biedt, is fantastisch voor onze klantervaring”, zegt Bjorn Van Reet, Chief Innovation Officer bij Kinepolis. “Betalingen moeten stabiel, betrouwbaar en snel zijn. Adyen speelt een belangrijke rol in onze customer journey.

Als alles soepel werkt, zonder dat je het merkt, dan hebben wij het goed gedaan.” Dat wil ook zeggen dat bioscooptickets in de app binnenkort veel soepeler zullen aangekocht worden.

KInepolis en Adyen samenwerking
Kinepolis CTO Bjorn Van Reet.

Wereldwijd

Het platform zal wereldwijd actief gebruikt worden. In Europa heeft Kinepolis Group maar liefst 56 bioscopen, verspreid over België, Nederland, Frankrijk, Spanje, Luxemburg, Zwitserland en Polen. Sinds de overname van de Canadese bioscoopgroep Landmark Cinemas en de Amerikaanse bioscoopgroep MJR, exploiteert Kinepolis ook 45 bioscopen in Canada en 10 in de VS.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here