Netflix

Hoewel Netflix minder goede cijfers haalde dan verwacht, is de streamingdienst in goede gezondheid en klaar voor 2021.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Streamingdienst Netflix heeft gisteren zijn resultaten bekend gemaakt voor het derde kwartaal van 2020. Het bedrijf zag minder groei van nieuwe abonnees dan verwacht, maar maakt zich ook sterk dat het in 2021 veel te bieden heeft. Dit ondanks vertragingen door de pandemie.

Netflix voorspelde 2,5 miljoen nieuwe abonnees het voorbije kwartaal, maar uiteindelijk eindigde de teller op 2,2 miljoen. Dat is niet verwonderlijk, want Netflix heeft vandaag meer concurrentie dan ooit tevoren. Toch kozen 75 miljoen abonnees voor de dienst en dat heeft voor een groot deel te maken met het aanbod dat de streamingdienst aan kan bieden. 

Meer Netflix Originals in 2021

Tegenover de concurrentie heeft Netflix de coronacrisis immers veel beter doorstaan. Het grootste deel van de content voor 2020 was immers al gefilmd op het moment dat wereldwijd alle landen in lockdown gingen. Die content droogt natuurlijk ooit op, maar volgens Netflix ziet het er goed uit voor 2021.

Zo liet het bedrijf weten dat het aantal Netflix Originals elk kwartaal van het komende jaar hoger zal liggen dan in 2020 en dat ze over het algemeen nog steeds een beter aanbod dan de concurrentie zullen kunnen leveren. Financieel verwacht Netflix echter wel opnieuw minder nieuwe abonnees jaar over jaar, maar dat komt natuurlijk door de grote stijging die de streamingdienst begin dit jaar zag. 

Netflix prijsverhoging?

Het is een gegeven dat Netflix mogelijk opnieuw zal willen compenseren door een stijging in de abonnementsprijs door te voeren. Volgens analisten is de dienst immers nog steeds te goedkoop en zal een prijsverhoging het bedrijf meer dan genoeg opbrengen om het aantal abonnees dat afhaakt te compenseren. 

Gelukkig valt dat hier in België alvast wel mee, want hoewel Disney+ nu eindelijk gelanceerd is en heel wat succes kent, wist Streamz minder impact te maken. Content van bij onz blijft duidelijk minder interessant dan een groot aantal internationale producties. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here