Het overkoepelende bedrijf droeg sinds 1 januari 2019 de naam We Company, maar zoekt opnieuw aansluiting met haar bekendste merk.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



We Company heeft een naamsverandering aangekondigd. Die naam zegt je misschien niets, maar het is het moederbedrijf achter WeWork. WeWork is een vastgoedbedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het ontwerpen en verhuren van fysieke en virtuele werkruimtes. Voor veel kleinere bedrijven is dat vaak een goedkope oplossing in het zoeken naar een flexibele kantoorruimte. Veel kleine technologiestartups hebben al beroep gedaan op de diensten van WeWork. Het bedrijf is ook actief in Brussel.

Maar WeWork is meer dan enkel het verhuren van werkruimtes. Zo bestaat uit het moederbedrijf naast WeWork ook nog uit WeLive voor het verhuur van appartementen en WeGrow dat zicht richt op scholen. Om dat meer te benadrukken, besloot toenmalig CEO en stichter Adam Neumann om het moederbedrijf om te dopen tot We Company. De bedoeling was om het bedrijf te rebranden tot een ‘lifestylebedrijf’.

Maar in datzelfde 2019 viel het doek over Neumann. In augustus lekte uit dat dat CEO Neumann via een ander bedrijf dat hij stichtte, We Holdings LLC, een trademark had aangevraagd voor WeWork. WeWork moest 6 miljoen dollar betalen aan We Holdings LLC om haar eigen naam nog te kunnen gebruiken. Dat geld ging integraal naar Neumann.

Een nieuwe start

Het hoeft niet te verbazen dat meerderheidsaandeelhouder Softbank het onmiddelijke vertrek van Neumann eiste. Het schandaal had ook grote gevolgen voor het bedrijf dat nog maar pas op de beurs was gegaan. In 2019 werd de waarde van We Company nog geschat op 47 miljard dollar, nu is dat nog maar rond de 8 miljard dollar.

Sinds februari is Sandeep Mathrani de nieuwe CEO van We Company. Die kondigt aan de het bedrijf haar naam opnieuw naar WeWork zal veranderen. Daarmee knoopt het bedrijf opnieuw aan met haar roots en bekendste merk. Het bedrijf wil hiermee ook breken met het pijnlijke hoofdstuk genaamd Adam Neumann.

“Wij willen strategisch zijn. Wij willen impactvol zijn. Wij willen innovatief zijn. Wij willen WeWork zijn.”

Sandeep Mathrani, CEO WeWork/We Company

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here