Amazon Fresh

Boodschappen doen zonder langs de kassa te passeren kan al even bij Amazon. Vanaf nu kan je ook versproducten kopen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Sinds Amazon eind 2018 de eerste Amazon Go winkel lanceerde waar je zonder langs de kassa te passeren kon winkelen, heeft de e-commercegigant zich volop gefocust op de uitbreiding van het concept. 

Zo werd er eind augustus een Amazon Fresh geopend in Los Angeles, waar je zoals de naam al verklapt, ook verse producten kan kopen. Op dat moment kon je nog enkel een bezoekje brengen op uitnodiging, maar sinds deze week is de winkel open voor iedereen (met een Amazon-account, weliswaar). 

Slim winkelwagentje

De manier van werken is grotendeels hetzelfde gebleven als die van de Amazon Go-locaties. Zo worden er sensoren en camera’s gebruikt om je aankopen te registreren. Nieuw is echter de Dash Cart, een slimme winkelkar die de producten die je erin legt ook meteen herkent. Het is echter niet de bedoeling dat je al je wekelijkse aankopen in één keer komt doen. Amazon wil vooral een verschil maken als het op kleine en middelgrote winkelsessies aankomt. Twee zakken zou genoeg moeten zijn voor een gemiddelde aankoop. 

Alexa als winkelmedewerker

Ook Alexa speelt een rol in deze moderne winkel. Zo kan een boodschappenlijstje dat je via Alexa hebt gemaakt weergegeven worden op je Dash Cart en zijn er verschillende Echo Show punten aanwezig waar je de slimme assistent naar een specifiek product kan vragen. Verder kan je ook je Amazon-pakketjes afhalen in de winkel en is er de mogelijkheid om via de Fresh app vooraf verse producten zoals kaas een vlees te bestellen. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here