Met Verified Calls kan je spamtelefoons van belangrijke telefoons onderscheiden, omdat de functie de naam en logo van het bedrijf toont, en zelfs waarom ze je opbellen.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Wanneer je wordt opgebeld door een onbekend nummer, is er altijd even een moment van twijfel of je wel gaat opnemen of niet. Want je wil immers niet weer een telemarketeer aan de lijn hebben die je tijd verspilt met een product voor te stellen waar je geen interesse in hebt. Spamtelefoons zijn een groeiend probleem. Een rapport van de applicatie Robokiller, een app die spamtelefoons voor je blokkeert, maakte onlangs een rapport bekend waaruit blijkt dat in 2019 61,4 miljard spamtelefoons enkel en alleen in de Verenigde Staten gepleegd werden.

Google lanceert een nieuwe functie voor de applicatie Google Phone, een standaardapplicatie op veel Android-toestellen, om komaf te maken met spamtelefoons zonder daarvoor een applicatie te moeten downloaden. Via de functie Verified Calls kunnen bedrijven hun naam en logo laten verschijnen wanneer ze een klant opbellen. Bovendien kunnen ze zelfs de reden aangeven waarom ze de klant opbellen. Zo ziet jij als gebruiker niet langer meer een onbekend nummer verschijnen, waar weet je ook wanneer het gaat om marketing of het verhandelen van een vraag of bestelling die je bij het bedrijf indiende. Bij de oproepen zal ook een blauw vinkje staan om aan te tonen dat de oproep geverifieerd is door Google zelf.

Hogere responsgraad en vertrouwen

Google zegt in een blogpost dat het de functie dat het de functie al een tijdje aan het uittesten is en het in die testperiode de meerwaarde al heeft kunnen aantonen. Nu laten veel mensen hun telefoon regelmatig rinkelen wanneer ze het nummer niet kennen om ongewenste oproepen te vermijden. Wanneer je de afzender ziet en weet waarom die belt, leidt dat tot een veel hogere responsgraad. Dat verhoogt het vertrouwen tussen klant en leverancier, en zorgt ervoor dat bedrijven ook op een veel efficiëntere manier kunnen communiceren met hun klanten.

Google rolt Verified Calls vanaf vandaag al uit in de Verenigde Staten, Mexico, Brazilië, Spanje en India. Andere markten zullen snel volgen. Verified Calls is in feite niet meer dan een uitbreiding van de gelijkaardige functie Verified SMS die Google vorig jaar al lanceerde voor sms-berichten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here