orbid
Businessman and businesswoman discussing work on video call with team members through glass partition at office

Voor managers is het soms puzzelen om werknemers naar kantoor te krijgen terwijl de social distancing-maatregelen gerespecteerd worden. Orbid brengt daar verandering in.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



IT-leverancier Orbid lanceert een nieuwe applicatie om werkplekbeheer eenvoudiger te maken. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Nu het aantal coronabesmettingen terug stijgt en de voorzorgsmaatregelen opnieuw verstrengen, is het belangrijk om aandacht te besteden aan social distancing op de werkvloer. Met de applicatie ‘Save your seat’ speelt Orbid, onderdeel van Ricoh Belgium, perfect in op een van de grootste uitdagingen: een efficiënte, duidelijke en snelle planning ontwikkelen zonder dat er iemand in verloren loopt.  

‘Nu er veel werknemers op verlof zijn, lijkt dit niet zo’n groot probleem. Maar eenmaal de zomervakantie voorbij is en alle collega’s terug beschikbaar zijn, wordt het een huzarenstuk om iedereen een plaats te geven rekening houdend met de geldende maatregelen en dit in tabellen bij te houden. Stelt u zich eens voor dat sommige van uw medewerkers op kantoor aankomen om te constateren dat er geen plaats meer is en dat ze zich moeten omdraaien en naar huis moeten gaan,’ zegt Eric Gryson, CEO van Ricoh België en Luxemburg.

Echt puzzelwerk

Om te voldoen aan de maatregelen en om iedereen zich veilig te laten voelen, moeten bedrijven werken aan een planning die ervoor zorgt dat er altijd een afstand van 1,5 meter tussen de medewerkers is. Voor werknemers met een eigen kantoor is dit eenvoudig. De bottleneck zit echter in de landschapskantoren waar soms tien of twintig collega’s dezelfde open ruimte delen. Specifiek voor deze mensen heeft Orbid een oplossing ontwikkeld om het gebruik van de bedrijfsruimte te optimaliseren. Met de applicatie ‘Save your seat’ is het mogelijk om het bedrijf open te stellen met respect voor de social distancing-regels. En dus de veiligheid van de werknemers te garanderen.  

Hoe werkt het?

Orbid digitaliseert alle ruimtes in uw bedrijf dankzij een plan dat u ter beschikking stelt. Op het digitale plan bepaalt Orbid vervolgens welke plaatsen beschikbaar zijn voor reservatie en welke niet. Hiermee krijgt u een digitale kaart van de kantoren met de maximale bezettingsgraad, rekening houdend met sociale afstandsmaatregelen.  

Dit plan is de basis voor de op maat gemaakte online boekingstool. Dankzij een persoonlijke login kunnen de medewerkers hun plaats reserveren voor de dagen dat ze naar het kantoor willen komen. Dat kan zowel via een mobiele app of via de webapplicatie op een computer. Wanneer de capaciteit zijn toegelaten limiet bereikt, kan de werknemer geen plaats meer reserveren. Alles verloopt automatisch waardoor de planning veel efficiënter verloopt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here