De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue heeft plannen om Duitsland te veroveren. Vandaag lanceerde het een Duitstalige website.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Coolblue heeft vandaag zijn officiële intrede gemaakt in Duitsland. Dat doet het via de lancering van een gloednieuwe Duitstalige website, en ook de mobiele app is vanaf nu in die taal beschikbaar. Na het Nederlands, Frans en Engels is het de vierde landstaal die Coolblue toevoegt. Voorlopig start de retailer op zeer kleine schaal met enkel de verkoop van ‘witgoed’, zijnde wasmachines, vaatwassers, ovens, microgolfovens en ijskasten. Coolblue levert ook alleen nog maar in de regio van Düsseldorf, een stad vlakbij de Nederlandse grens.

CEO Pieter Zwart heeft zijn plannen voor internationale expansie nooit onder stoelen of banken gestoken. De intrede in Duitsland is een belangrijke stap voor Coolblue. Zwart zegt dat het slechts een kwestie van tijd zal zijn vooraleer meer productcategorieën worden toegevoegd aan de website. Nu zullen de bestellingen voor Duitsland nog vanuit Tilburg geleverd worden. Maar Coolblue hoopt op termijn zich permanent in Duitsland te kunnen settelen. Dat zal in de vorm van enkele magazijnen, maar ook een fysieke winkel(s) zijn. Die moeten het bereik van Coolblue kunnen vergroten.

Coolblue XXL

De uitbreidingsplannen zijn ook in België en Nederland nog lang niet ten einde. Coolblue focust zich de laatste jaren sterk op het openen van fysieke winkels in ons land. Vorige maand ging een nieuwe store open in Brussel, en een week geleden kondigde Coolblue een nieuwe ‘XXL-winkel’ aan in Gent. Aan de Antwerpsesteenweg in Gent gaat Coolblue een winkel met een grootte van 1200 m2 neerzetten, de grootste winkel in België. Daar zullen klanten meer dan 1000 producten kunnen uittesten. In het najaar zou die winkel de deuren moeten openen.

Volgens Pieter Zwart zijn de fysieke winkels een belangrijk onderdeel binnen de verkoopstrategie van Coolblue. Klanten weten meestal al wel wat ze willen alvorens ze een winkel binnenstappen, maar een eerste hands-on ervaring geeft met dat product geeft vaak de laatste informatie die ze nodig hebben om het product te kopen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here