Skipr bestaat uit een mobiele app, webapp en betaalkaart die samen dienen als one stop shop om professionele mobiliteit te plannen, te betalen en te beheren.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



In een eerste kapitaalronde haalt de techstart-up Skipr 7 miljoen euro op bij Belfius en Lab Box. Samen bundelen Belfius en Lab Box de krachten om van Skipr het MaaS-referentieplatform te maken in België en het buitenland. Met de nieuwe investering wil het bedrijf zijn digitale expertise en Mobility-as-a-Service (MaaS) aanbod verder innoveren en versterken. Zo willen ze werkgevers en werknemers een oplossing bieden voor werknemersmobiliteit. 

Mobility-as-a-Service of kortweg MaaS is een onmisbare bouwsteen geworden op weg naar een meer duurzame mobiliteit. De maatschappelijke tendens en toenemende vraag van bedrijven en werknemers naar complete en eenvoudige mobiliteitsoplossingen voor professionele verplaatsingen, werd nog versterkt door de coronacrisis.

One-stop-shop voor mobiliteit

Skipr werd opgericht in 2018 door Lab Box, de start-up incubator van D’Ieteren Auto. Skipr helpt bedrijven om werknemers een volledig mobiliteitsspectrum aan te bieden. De diensten van de start-up bestaan uit een mobiele app, een webapp en een betaalkaart. Zo biedt het Skipr een one-stop-shop om mobiliteit eenvoudig te beheren. Het aanbod is toegankelijk en duurzaam, met een combinatie van eigen, gedeeld en openbaar vervoer.

Bedrijven en zelfstandigen kunnen via Skipr een beroep doen op een brede waaier aan mobiliteitsdiensten zoals onder andere NMBS, MIVB, De Lijn, TEC, Bird, Uber, Poppy, Dott en vele anderen. Dankzij de Skipr-betaalkaart kunnen werknemers ook gebruik maken van mobiliteitsdiensten zoals huurwagens of parkeerfaciliteiten. Zo besparen ze bovenop de efficiënte reistijden ook op administratiekosten, omdat Skipr de verschillende aankoopbewijzen op één factuur bundelt.

Skipr app

Met de steun van zijn aandeelhouders wil Skipr een strategische positie in de Belgische markt vergroten. Het ruime aanbod wordt aangevuld met extra mobiliteitsdiensten, en om de gebruikerservaring blijvend te verbeteren worden verdere investeringen gedaan. Deze investering stelt hen ook in staat om over de landsgrenzen heen te kijken. Skipr zal eerst uitbreiden naar Frankrijk, andere markten volgen erna. 

Belfius

Ook Belfius wil op mobiliteitsvlak een absolute voortrekker zijn. Met partners als Skipr zet de Belgische bank-verzekeraar in op innovatieve oplossingen die flexibele, gebruiksvriendelijke en duurzame mobiliteit stimuleren. Belfius is daarbij voorstander van individuele en flexibele pakketten met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk, van een prominentere rol voor de fiets, van flexibele autoleasing, carsharing en een vergroening van zijn vloot.

Belfius Auto Lease zelf beheert vandaag voor klanten en medewerkers reeds een wagenpark van bijna 22.000 voertuigen. De laatste jaren zet het leasingbedrijf voluit in op een gecombineerd mobiliteitsaanbod – inclusief fietsleasing en openbaar vervoer. Zo wil het tegen 2025 de CO2-uitstoot met 25% verminderen door het aantal gereden kilometers drastisch te verlagen en in te zetten op een groenere vloot. De samenwerking met Skipr zal deze doelstelling mee helpen realiseren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here