TikTok

De privacy-app Jumbo heeft een investeringsronde van 8 miljoen dollar achter de rug en lanceert vandaag een stevige upgrade.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



In de digitale wereld van vandaag is de online identiteit vaak versnipperd over verschillende platforms. De gemiddelde internetgebruiker heeft maar liefst 8 accounts op sociale media. Het is een hele uitdaging om al die accounts te beheren, vooral omdat privacy-instellingen meestal ergens verstopt zitten én omdat platforms als Facebook er om de zoveel tijd aan sleutelen. Jumbo biedt een oplossing om dat aan te pakken.

Privacy in handen nemen

Met de app, die werd gelanceerd in 2019, kunnen gebruikers hun privacy weer in handen nemen. En die formule blijkt te werken. Op een jaar tijd is de app ontzettend populair geworden. ‘Ik denk dat veel mensen genoeg hebben van hoe hun gegevens online worden beheerd’, vertelt CEO Pierre Valade aan Engadget. ‘En ze weten dat het probleem niet door Facebook en Google zal worden opgelost, ze hebben er geen stimulans voor om dit in hun bedrijfsmodel te doen.’

Jumbo synchroniseert al je online accounts en scant je privacysettings voor elk platform. Op basis van de meest recente informatie laat Jumbo je weten welke settings je best aanpast. Zo kan je eenvoudig in de app multifactorauthenticatie (MFA) voor Facebook instellen, advertenties op Instagram uitschakelen, trackers van Google uitzetten, enzovoort. De lijst is eindeloos en Jumbo denkt aan alles.

Daarnaast biedt de app je een eenvoudige manier om je online identiteit te beheren. Je kan de app vragen om oude tweets, conversaties op Messenger of Facebookberichten te verwijderen. Daarvoor kan je Jumbo instellen zodat het posts en berichten na een bepaalde periode (bijvoorbeeld zes maanden) automatisch verwijdert. De verwijderde data worden bewaard in een kluis in een aparte tab, zodat je zelf nog wel toegang hebt tot de content.

Upgrade

Twaalf maanden na de lancering komt Jumbo vandaag met een stevige update. Vorig jaar kon je onder andere al Facebook, Google, Amazon en Twitter met Jumbo syncen. Vandaag komen daar nog Instagram en LinkedIn bij. Daarnaast is ook de interface van de app veranderd. Op het startmenu kan je eenvoudig zien welke acties de app de voorbije tijd heeft uitgevoerd.

Daarnaast houdt Jumbo je nu ook op de hoogte van data-inbreuken. Op basis van de monitoringsoftware van SpyCloud laat de app je weten als je bent getroffen door een incident en welke informatie er precies is gelekt. Of het nu om je e-mailadres, bankgegevens, telefoonnummer of thuisadres gaat, Jumbo weet het allemaal. In deze video zie je precies wat de app allemaal doet.

Pakketten

Naast een gratis basisformule heeft Jumbo ook twee betalende pakketten voor meer geavanceerde features. Zo kan je met Jumbo Plus je Instagram-account scannen en archiveren, je Alexa-opnames beheren en je profiel op Reddit en Dropbox beheren. Jumbo Pro kan je dan weer syncen met je LinkedIn-account en geeft je toegang tot meer geavanceerde privacy-informatie.

Jumbo is uniek in zijn opzet, en voor de Plus- en Pro-versies hoef je niet uitzonderlijk veel neer te tellen. Voor Plus betaal je tussen 3 en 8 euro per maand; voor Pro tussen 8 en 15 euro. Het exacte bedrag bepaal je zelf, maar volgens ons mag privacy wel wat kosten. There’s no such thing as a free lunch, zoals Jumbo het zelf zegt.

De app is zowel beschikbaar voor Android als iOS. Downloaden doe je hier. Zeker doen!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here