Op het SAS Global Forum 2020 lanceren Microsoft en SAS hun strategische samenwerking voor de toekomst.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Microsoft en SAS kondigen vandaag een uitbreiding van hun strategisch partnership aan. De kick-off vindt plaats op het SAS Global Forum 2020 dat virtueel doorgaat. Een betere integratie van SAS-diensten met Microsoft Azure moet ervoor zorgen dat bedrijven hun workloads vlot in de cloud kunnen laten draaien. De nieuwe initiatieven bouwen voort op bestaande SAS-integraties in Azure, Dynamics 365, Microsoft 365 en Power Platform.

De versterkte samenwerking moet het voor bedrijven mogelijk maken om hun traject naar digitale transformatie te versnellen. ‘Door deze samenwerking zullen we Microsoft- en SAS-klanten helpen hun groei te versnellen en innovatie stimuleren,’ zegt Scott Guthrie, Microsoft Executive Vice President van Cloud en AI. ‘Samen zullen we klanten in tientallen sectoren en regio’s helpen om hun meest kritische en complexe analytische uitdagingen aan te gaan.’

Cloudtransformatie

Het partnership wil vooral cloudtransformatie een versnelling hoger schakelen. ‘De samenwerking biedt klanten een naadloze transitie naar de cloud die sneller, krachtiger en eenvoudiger toegang biedt tot SAS-oplossingen. Ons partnership maakt betrouwbare beslissingen mogelijk door middel van analytics die voor iedereen toegankelijk zijn,’ zegt Oliver Schabenberger, SAS Chief Technology Officer en Chief Operating Officer.

Zo wordt het cloud-native platform SAS Viya geoptimaliseerd voor Azure en zullen industriespecifieke SAS-oplossingen geïntegreerd worden in de Azure Marketplace. In de toekomst staat een integratie van SAS Analytics nog op de planning. Daarnaast denken de bedrijven ook aan een verdere uitbouw van industriespecifieke SAS-modellen in Azure en Dynamics 365. Zo willen ze nieuwe oplossingen leveren voor klanten uit verschillende sectoren.

‘SAS en Microsoft hebben een gezamenlijke visie om klanten te helpen hun digitale transformatie-initiatieven te versnellen. We begrijpen allebei dat het gaat om het verrijken van data en het verbeteren van de levenskwaliteit door betere beslissingen mogelijk te maken’. Met gezamenlijke verkoopinitiatieven en ‘go-to-market’-activiteiten, zullen de bedrijven later dit jaar extra SAS-producten en -oplossingen lanceren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here