Slack wil in de toekomst nieuwe functies integreren om berichten in te plannen en updates in 'Slack Stories' te delen met je team.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



In een interview met The Verge deed Stewart Butterfield, de CEO van Slack, enkele nieuwe projecten uit de doeken. Met nieuwe functies die de gebruikerservaring verbeteren en de samenwerking eenvoudig maken, wil hij het go-to communicatieplatform voor bedrijven worden. De features die Slack momenteel aan het testen is, omvatten onder andere de mogelijkheid om berichten in te plannen en een wijziging aan de interface.

Om het gebruikers eenvoudiger te maken om op zaken terug te komen, wil Slack een functie toevoegen om berichten uitgesteld te verzenden. Butterfield liet in het gesprek met The Verge weten dat hij al ‘API’s heeft geïmplementeerd voor het gepland verzenden van berichten, en ik denk dat we dat op een gegeven moment in het product zullen stoppen.’ Daarnaast wil hij gebruikers ook meer controle geven over meldingen.

Nieuwe interface

Een tweede functie waarover de Slack-CEO sprak was een nieuwe interface. Socialemediakanalen als Instagram en TikTok veranderen de manier waarop mensen met elkaar communiceren. Dat gaat niet alleen via tekst, maar ook steeds meer via audio en video. Daarom denkt Butterfield eraan om een soort ‘Slack Stories’ te integreren, een nieuwe UI-feature naar het voorbeeld van Instagram.

Met deze Slack Stories kunnen gebruikers projectupdates op een directe manier communiceren aan een grote groep mensen. De communicatie is daarbij persoonlijker en directer dan met een tekstbericht. Die stories zouden vooral op teamniveau een verschil kunnen maken. ‘Een kleine update over hoe het gaat, hoe de voortgang van dit project is,’ zou via dit UI-element eenvoudiger kunnen worden gedeeld en ontvangen.

Te veel berichten

Een derde punt dat Butterfield in de toekomst wil aanpakken is de massa berichten die gebruikers elke dag zien binnenkomen via Slack. Hoe vind je je weg in die enorme hoeveelheden informatie? Het is een vraag die veel werknemers zich dagelijks stellen.

‘De meeste mensen komen van een messagingsysteem waar je voor elk bericht een melding krijgt, omdat de hoeveelheid berichten duidelijk veel lager is. Dus als je WhatsApp- of Instagram-DM’s of wat dan ook gebruikt, krijg je een melding elke keer dat iemand een bericht verzendt, wat gek zou zijn in Slack,’ zegt Butterfield verder. Daarom denkt het bedrijf verder na over de manier waarop gebruikers die massa aan berichten beter kunnen managen.

Wanneer de updates in Slack op de planning staan, weten we niet. Hoewel Slack al experimenteert met het inplannen van berichten, lijken andere projecten nog op de tekentafel te liggen. Naar welke nieuwe feature kijk jij het meeste uit?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here