De Gentse scale-up Hello Customer ziet het groots. Na een succesvolle kapitaalronde is het SaaS-bedrijf nu klaar voor een toekomst in Europa en de Verenigde Staten. Met een investeringsbudget van zes miljoen euro bij Senovo Capital en Peak Capital, wil Hello Customer zijn software nog slimmer maken om toekomstige groei te verzilveren.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



In 2015 werd Hello Customer opgericht door Leslie Cottenjé, Joeri Pansaerts en Bram De Vos. Samen bouwden de ondernemers een SaaS-platform uit om de customer experience van bedrijven in kaart te brengen. Met behulp van artificiële intelligentie verzamelt en analyseert de software feedback van klanten. De technologie is gebaseerd op een eenvoudige klantenenquête met open vragen, waarop linguïstische algoritmes en artificiële intelligentie worden toegepast. Met die data biedt het Hello Customer-platform klanten inzicht in de klantenervaring en doet het slimme aanbevelingen om die te verbeteren.

Vooral financiële instellingen en retailers zien vandaag het potentieel van de software. Maar ook in andere sectoren is feedback van klanten cruciaal. ‘Meer dan ooit beseffen bedrijven hoe belangrijk het is om goed naar de verwachtingen en ervaringen van klanten te luisteren, zeker nu er veel minder persoonlijk contact is en de online verkoop boomt. Ons platform biedt hen de mogelijkheid om de bevindingen van klanten zeer snel te peilen en te ontdekken hoe ze over een merk, een winkel, een product of dienst denken’, zegt Cottenjé.

Toekomst van Hello Customer

De coronacrisis heeft de Gentse scale-up geen windeieren gelegd. Juist nu heeft het bedrijf een kapitaalronde afgesloten. De nieuwe investeerders zijn overtuigd van de uitstekende kwaliteiten van de technologie van Hello Customer én dat die een cruciale rol zal spelen. De fondsen investeren samen zes miljoen euro. ‘Al tijdens onze eerste meetings met Hello Customer waren we onder de indruk van het team en zijn vermogen om bekende merken van dienst te zijn’, zegt Johan van Mil, co-founder en managing partner van Peak Capital.

De investering van de fondsen wordt bepalend voor de toekomst van Hello Customer. Het SaaS-bedrijf wil nu vooral aandacht besteden aan de verdere ontwikkeling van het platform en internationale groei. Het bedrijf wil de software nog slimmer maken met proactieve analytics. ‘Tegelijk zijn we ook ambitieus in de verdere uitbreiding van landen waar we actief zijn. De wereldeconomie kent een duidelijke vertraging, dus dat betekent dat ook wij opnieuw bekijken wat de volgende stappen kunnen zijn. Een van onze grootste ambities blijft om van wal te steken in de Verenigde Staten’, zegt Cottenjé verder.

Ook bij Senovo Capital zijn de partners enthousiast. Alexander Buchberger, managing director van Senovo Capital heeft vertrouwen in de toekomst. ‘Hello Customer heeft een uitstekende uitgangspositie, dankzij zijn unieke end-to-end platform dat een geautomatiseerde oplossing biedt om met klanten in contact te treden en hun feedback te analyseren.’

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here