Disney Disney+

Het streamingplatform van Disney heeft daar slechts 5 maanden voor nodig gehad. In de zomer komt het eindelijk naar ons.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Disney heeft deze week weer een mooie mijlpaal mogen aankondigen voor zijn streamingplatform Disney+. Begin deze maand werd namelijk de kaap van 50 miljoen abonnees gerond. En dat is best een straffe prestatie, aangezien Disney+ pas half november in drie landen gelanceerd werd. Elke maand komen er dus gemiddeld 10 miljoen abonnees bij.

Al vanaf zijn lancering is het aantal abonnees van Disney+ als een raket omhoog geschoten. In de Verenigde Staten kwam het platform in geen tijd aan 10 miljoen abonnees. In februari rapporteerde Disney nog net geen 30 miljoen abonnees. Daar zijn op slechts enkele weken tijd 20 miljoen abonnees bijgekomen.

Uiteraard word Disney+ in zekere mate vooruit geholpen door het coronavirus, waar burgers in quasi alle landen waar het beschikbaar is genoodzaakt zijn binnen te blijven. En dan is een abonnement op een streamingdienst geen overbodige luxe. Disney+ werd eind maart ook gelanceerd in heel wat Europese landen en India, wat ook voor een nieuwe boost in het aantal abonnees gezorgd heeft. Door het sluiten van de cinema werden ook gloednieuwe films via het kanaal aangeboden, wat het contentaanbod weer een stuk interessanter kon maken.

60 tot 90 miljoen abonnees

Die cijfers overtreffen zelfs de wildste verwachtingen van Disney zelf. Aanvankelijk werd als doelstelling vooropgesteld dat Disney+ tegen het jaar 2024 60 tot 90 miljoen abonnees zou moeten hebben. Het zou zomaar kunnen dat die kaap dit jaar al wordt gehaald. Disney+ is namelijk nog steeds maar beschikbaar in een vijftiental landen wereldwijd. Daar komen in de loop van dit en volgend jaar nog heel wat landen bij. België zou in de zomer moeten volgen samen met ‘de rest’ van Europa, en Disney plant zijn platform nadien ook nog in Azië, Afrika en Latijns-Amerika te lanceren. Verwacht dus maar dat het aantal abonnees nog heel sterk kan stijgen.

[related_article id=”269505″]

Maar om Disney+ al een volwaardige concurrent voor Netflix te noemen, daarvoor is het te vroeg. Netflix is veel meer dan Disney+ een globaal platform, en heeft logischerwijs dan ook nog een grote voorsprong. De laatste cijfers van Netflix spraken over 167 miljoen abonnees, en die cijfers zijn van voor de coronacrisis. Misschien wordt dat aantal nu de doelstelling voor Disney tegen 2024.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here