Door het coronavirus werken veel mensen thuis sinds deze week. Dat leidde bij Microsoft Teams voor de nodige problemen.

Advertentie

In de meeste Europese landen, en ook in België, wordt vanwege de overheid aangeraden om werknemers zoveel mogelijk vanuit thuis te laten werken. De reden is inmiddels wel gekend, dus deze open deur gaan we niet meer intrappen. Het is goed om te zien dat deze maatregelen door de meeste bedrijven sinds deze week ook worden opgevolgd.

Maar omdat de meeste werknemers thuis werken, moeten bedrijven toeroep doen op andere communicatiemiddelen die het fysieke contact kunnen vervangen. Al die thuiswerkers bieden professionele chatapplicaties en videocall softwareprogramma’s interessante kansen. Enkele van de meer gerenommeerde namen in deze sector zijn Slack en Microsoft Teams.

Technische problemen

Microsoft Teams bleek duidelijk nog niet helemaal te voorzien te zijn op die grote toestroom van thuiswerkers. En dat is best opvallend, want de applicatie kondigde begin maart aan dat het veel betalende functies tijdelijk gratis zou aanbieden. Dat aanbod werd gegeven juist om thuiswerken in deze tijden te promoten.

Maar in heel wat Europese landen moesten thuiswerkers kampen met technische storingen. Die verstoorden enkele chatfuncties. Dat is natuurlijk een vervelende manier om de werkweek te beginnen. Het was wel niet zeker of de problemen ook effectief voorkwamen omdat het gebruik van Microsoft Teams plots sterk de hoogte inging.

De technische problemen bereikten Microsoft gelukkig snel. Rond de middag maakte Microsoft op Twitter bekend dat alle problemen zouden moeten opgelost zijn.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here