IBM laat Watson los op de financiële sector. Het AI-platform zal bedrijven bijstaan in het navigeren door ingewikkelde regelgeving en de analyse van data op zoek naar onregelmatigheden.

De eerste commerciële samenwerking tussen zusterbedrijven bol.com en Delhaize zal gebeuren in de vorm van een back-to-school actie.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Het is ondertussen al even geleden dat Ahold Delhaize, moederbedrijf van de gelijknamige supermarktketen, de samenwerking is opgestart met e-commercereus bol.com. Voor Belgische consumenten was die samenwerking vooral voelbaar in de bol.com-afhaalpunten die verschenen in enkele Delhaize-filialen. De twee bedrijven zetten nu een eerste commerciële actie op poten voor de back-to-school periode.

Cadeaukaarten

De actie zelf kan omschreven worden als een wisselwerking van cadeaukaarten. Als je tussen 14 en 31 augustus via de website van Delhaize voor minimaal 75 euro aan boodschappen bestelt, krijg je een cadeaukaart van 10 euro voor bol.com. De actie werkt ook omgekeerd: als je voor minimaal 75 euro bestelt uit het back-to-school gamma van bol.com, krijg je een kortingsbon van 10 euro voor de website van Delhaize. De cadeaukaarten zijn echter niet oneindig, alleen de eerste 10.000 klanten kunnen een bon claimen.

Tot slot deelt Ahold Delhaize ook mee dat er in november meer bol.com-afhaalpunten zullen verschijnen in Delhaize-filialen bovenop de 63 filialen waar reeds een afhaalpunt aanwezig is.