E-commercebedrijf Nextail gaat terug samen met moederbedrijf Blokker. De zelfstandige organisatie houdt volgend jaar op met bestaan.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Nextail als zelfstandig bedrijf stopt te bestaan en gaat op in Blokker. Nextail was een zusterbedrijf van Blokker en focuste zich op e-commerce, maar komt nu dus weer terug naar het moederbedrijf.

Terug naar de moederschoot

De fusie zal plaatsvinden in de loop van dit jaar en moet tegen 2019 afgerond zijn. Opvallend: het Blokker-team verhuist naar het hoofdkantoor van Nextail in Amsterdam. Peter Scholtes, die nu nog Director Online Marketing is bij Nextail, zal in het nieuwe bedrijf de mantel van directeur e-commerce bij Blokker opnemen.

Nextail ontstond in 2014 uit Blokker als start-up en verzamelde medewerkers die zich wilden toeleggen op verschillende aspecten van e-commerce. Door zich af te scheiden van het grote bedrijf zou Nextail flexibeler kunnen werken om de online activiteiten van de diverse ketens onder de Blokker Holding te ondersteunen.

Impuls

Nu de Blokker Holding echter financieel in zwaar weer zit en al zijn franchises heeft moet afstoten, komt Nextail weer terug naar het moederbedrijf. Volgens het bedrijf is de fusie een “belangrijk impuls voor de verdere versmelting van de offline en online kanalen naar een volledig omnichannel aanbod voor de klant.”

Wat er zal gebeuren met Nextail Connect, de online marktplaats die de start-up beheerde, is niet duidelijk. Nextail zal de overeengekomen contracten met de verkochte winkelformules nog naleven. Wanneer die projecten voltooid zijn kan de start-up integreren met Blokker.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here