[Blog] Vijftien jaar geleden schetste filmgoeroe Steven Spielberg een onheilspellend beeld van het belang van “slimme machines” in de maatschappij; in 2017 spelen ze een alsmaar belangrijker wordende rol in het leven van alledag.

Er zal geen prijsverschil meer zijn tussen de producten die je in de online en offline winkels van MediaMarkt vindt, met behulp van digitale prijskaartjes.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Ceconomy, het Duitse moederbedrijf dat elektronicaketens MediaMarkt en Saturn beheert, heeft beslist om off- en online prijzen gelijk te trekken. Dat rapporteert Lebensmittel Zeitung.

Om ervoor te zorgen dat prijsveranderingen flexibel kunnen worden doorgevoerd maakt MediaMarkt al gebruik van digitale prijskaartjes in zijn fysieke winkels. Die technologie zal ervoor zorgen dat aanpassingen op de webshop ook in real-time hun weg vinden naar de kaartjes in de winkel.

Dat het electronicaconcern zijn groei vooral uit de online verkoop haalt, zal ongetwijfeld hebben meegespeeld in de beslissing om online en offline meer te integreren. Begin februari presenteerde het bedrijf zijn jaarlijkse financiële cijfers. Toen bleek dat Ceconomy algemeen op een groei van 0,6 procent uitkwam, terwijl de online omzet met 12 procent steeg. Het bedrijf schrikt er ook niet voor terug om met nieuwe digitale tools te experimenteren. Het afgelopen jaar lanceerde Ceconomy een virtuele winkel en een virtuele winkelassistent, en stelde het ook al robots te werk in vestigingen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here