Combell, deel van de groep Intelligent, is weer op het overnamepad. De Belgische nummer één op het gebied van hosting neemt het Gentse Openminds over, waarmee het zijn leiderspositie consolideert.

Carrefour rekent klanten vanaf nu minder aan voor de thuislevering van online boodschappen, en duikt zo onder de prijzen van de concurrentie.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De kosten voor de voorbereiding en thuislevering van online bestellingen worden met een derde verlaagd: van 14,45 naar 9,5 euro. Dat maakte Carrefour deze week bekend. De vermindering geldt voor bestellingen die via Drive worden geplaatst: Carrefours platform voor online boodschappen.

Bovendien introduceert Carrefour ook een gratis thuislevering bij bestellingen ter waarde van 150 euro of meer. Die gratis levering bestond tot nu toe enkel voor de maaltijdboxen van de keten. Bij bestellingen in de non-foodwebshop vallen de bezorgkosten weg bij bestellingen boven 50 euro. Voor de overige aankopen wordt een kost van 2,99 euro aangerekend.

Met de prijsverlaging heeft Carrefour ‘de goedkoopste thuislevering in de Belgische retail’, zo zegt het Franse concern zelf. Delhaize rekent 45 cent meer aan, met 9,95 euro per thuislevering. Die prijs wordt evenwel vaak verlaagd dankzij promoties. Colruyt biedt tot op heden geen thuislevering aan voor online bestelde boodschappen. Bestellingen kunnen enkel afgehaald worden, mits een servicekost van 5,5 euro.

De lagere verzendingskosten moeten Carrefour een voetje voor geven in de omnichannelstrategie. Dat de supermarktketen zijn pijlen richtte op de integratie van online en offline kanalen, werd aan het begin van het jaar al duidelijk. Toen maakte CEO Alexandre Bompard het toekomstplan bekend, waarin beschreven stond hoe de supermarkt voortaan meer zou investeren in e-commerce en daarbij 1.200 Belgische jobs schrapte.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here