Een online winkel, in combinatie met een up-to-date imago, moet Di wapenen tegen de concurrentie van discounters als Action en online spelers als bol.com.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Vanaf vandaag gaat Di online met een eigen webshop. De Belgische cosmeticaketen was al online te vinden, maar aanvaardde via de website voorheen geen bestellingen. De nieuwe webshop kadert in een gloednieuwe herpositioneringsstrategie.

In de webshop zijn er al zo’n 2.000 beauty- en verzorgingsproducten te vinden. Voor de levering van de producten doet Di een beroep op de diensten van bpost. Pakjes die voor 16 uur worden besteld, worden de volgende dag geleverd aan huis, in een postkantoor of in een pakjesautomaat. Daarvoor rekent Di verzendingskosten van 3,99 euro, tenzij een bestelling meer dan 40 euro bedraagt. Ook afhaling in één van de 180 Di-winkels is mogelijk; in dat geval is de verzending altijd gratis.

De webshop is de laatste zet in een lange moderniseringscampagne. Vorig jaar gaf Di het algemene imago al een opfrisbeurt, waarbij de winkels en het assortiment vernieuwd werden. Ook kwam er een nieuw motto: ‘All about beauty’.

De vernieuwde strategie moet Di op de kaart zetten in België, zo liet managing director Helen Willems vorig jaar weten in een interview met Gondola. De keten worstelde de afgelopen jaren met de concurrentie van discountketens, zoals Action, en online spelers als bol.com en Twinkle100-aanvoerder Amazon. Een fris imago en de webshop moet de keten weer een streepje voor geven.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here