Zalando wil zijn app en website personaliseren. Klanten krijgen van begin tot einde artikels aangeboden die op hun persoonlijke voorkeur afgestemd zijn.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Zalando wil tegen 2019 met behulp van artificiële intelligentie een unieke winkelervaring bieden via zijn website en app. De online winkelgigant brengt de persoonlijke smaak van zijn bezoekers in kaart en toont op basis daarvan een aangepast assortiment.

Zalando verwacht dat zijn omzet de komende drie jaar zal verdubbelen. Om deze groei aan te drijven, investeert het bedrijf zwaar in big data en artificiële intelligentie. Zalando zal miljoenen euro’s investeren om zijn aanbod gepersonaliseerd te maken. Volgens het Duitse Handelsblatt werken momenteel 600 van de 1.900 technici van Zalando aan zelflerende algoritmes. Deze algoritmes werken niet alleen met big data, maar vragen eveneens rechtstreeks aan klanten naar hun interesses.

Naast de plannen rond personalisatie laat Zalando eveneens weten dat het tweedehands kledij toevoegt aan zijn Duitse Lounge-afdeling. Wanneer je kledij opstuurt naar de online winkel krijg je een tegoedbon. De waarde van de bon is afhankelijk van de staat van je tweedehands kledij.


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here