Walmart sleutelt aan zijn naam. De supermarkt wilt af van de verwijzing naar de fysieke winkel, en schrapt een deel van zijn titel.

Advertentie

Amerikaanse supermarktketen Walmart laat een deel van de officiële merknaam vallen: voortaan gaat de keten door het leven als kortweg ‘Walmart’, in plaats van ‘Wal-mart Stores’. Dat doet het om de omnichannelstrategie te benadrukken: het online kanaal is even belangrijk als het netwerk van fysieke winkels, aldus de retailgigant. De verandering wordt doorgevoerd vanaf 1 februari.

Waarom het verdwijnen van ‘Stores’ zo belangrijk is, legt CEO Doug McMillon uit in een blogpost. ‘Hoewel onze legale naam beperkt gebruikt werd, vonden we het best een naam te hebben die strookt met het idee dat je bij ons kan winkelen hoe je ook wilt. Onze klanten kennen ons als Walmart, en vandaag shoppen ze niet alleen in onze winkels, maar ook online en via onze app.’

Daarnaast is de naam een knipoog naar het begin van de supermarkt. De voormalige naam ‘Wal-mart Stores’ werd immers een decennium na de oprichting aangenomen. De eerste winkel in de jaren 60 werd simpelweg Walmart genoemd, en pas in de jaren 70 werd de ‘Stores’ eraan toegevoegd. Met de nieuwe naam keert het Walmart terug naar zijn ‘roots’, aldus McMillon.

Dat het tijd is om de omnichannelstrategie te benadrukken, blijkt ook uit de digitale initiatieven die Walmart uitrolt – zowel online als offline. Dit jaar ging het een partnership aan met Google om het online bestellen via Google’s virtuele assistent mogelijk te maken, en nog recenter introduceerde het robots in de gangen van ruim vijftig Walmart-filialen in de VS.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here