Niet alleen Europese, maar ook Amerikaanse bedrijven hebben het druk met de voorbereidingen voor de GDPR. Sommige firma's geven meer dan een miljoen uit om compliant te worden; andere overwegen om de EU te verlaten.

Een winkel voor duurzame kledij heeft zojuist een grote investeringsronde afgerond. H&M is één van de investeerders.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



H&M investeert in de webwinkel ADAY. Deze winkel heeft in totaal 1,7 miljoen euro opgehaald in een investeringsronde en concentreert zich op duurzame kledij. ADAY verkoopt zijn kleren via een webwinkel en pop-upwinkels. Het merk wil volgend jaar eveneens een eerste fysieke winkel openen.

ADAY is een webwinkel die in 2015 werd opgericht en duurzame kledij aanbiedt. De winkel biedt kleren aan die op een duurzame manier zijn geproduceerd en voegt daar elementen die we gewend zijn van sportkledij aan toe. Zo zijn de kledingstukken vocht afdrijvend en beiden ze bescherming tegen UV-stralen. Ondanks het feit dat je de kledij perfect als sportoutfit kan gebruiken, misstaan ze eveneens niet in een meer zakelijke setting.

“Onze uitdaging was om prestatiegerichte kledij te maken op een onzichtbare, minimalistische manier, zodat we de mooiste basisstukken hebben die vrouwen kunnen dragen,” vertelt Nina Faulhaber, de medeoprichter van ADAY.


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here