Uit een onderzoek blijkt dat we steeds vaker onze online aankopen in het buitenland doen.

Advertentie

Naar  jaarlijkse gewoonte voerde DPDGroup een onderzoek rond e-commerce uit. Dat onderzoek werd tussen 1 juni en 3 juli 2017 in 22 verschillende landen uitgevoerd. Uit de resultaten van de ondervragingen komen drie duidelijke trends naar boven.

1. Cross-border

Meer dan de helft van e-shoppers winkelen op een website buiten Europa. Dat is een stijging van twee procent ten opzichte van vorig jaar. Volgens DPDGroup heeft zogenaamde ‘cross-border’ shopping groot potentieel om verder te groeien in Europa. Ongeveer één op drie van de ondervraagden geeft immers aan dat hij zich hier op korte termijn aan wil wagen.

2. Loyaliteit

Niet alleen over de grenzen kent online winkelen groeipotentieel; ook binnen België kunnen winkels meer klanten aantrekken door voor een vlekkeloze eerste aankoopervaring te zorgen. Online shoppers kopen doorgaans bij websites die ze kennen en vertrouwen. Daarom zal potentiële groei voornamelijk van nieuwe shoppers komen. Een vlekkeloze eerste ervaring kan voor een jarenlange loyaliteit met een klant zorgen.

3. Mobiel

Een derde van klanten is goed voor maar liefst 86 procent van alle online aankopen. Hiervoor gebruiken de klanten diverse toestellen. Het gebruik van smartphones neemt gestaag toe, al gebruiken de meeste klanten nog steeds een laptop of desktop. Toch geeft 43 procent van de ondervraagden aan dat een gebruiksvriendelijke website voor mobiele toestellen een belangrijk pluspunt is bij de aankoop.


 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here