Een nieuwe bezorgoptie van Albert Heijn brengt producten van winkel tot consument in een recordtempo.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



In Amsterdam wordt een ultrasnelle bezorgmethode getest. Albert Heijn organiseert een proefproject waarbij producten in een kwartier tijd worden geleverd. De test gaat uit van een ‘to go’-vestiging aan het Zuidplein in Amsterdam: zo’n vestiging is gericht op korte winkelbezoeken in de stad.

Lunch binnen 15 minuten

Gedurende weekdagen kunnen klanten binnen een bepaald gebied in de hoofdstad, hun bestelling online plaatsen. Hun order wordt dan door een fietskoerier op locatie gebracht, en dat binnen vijftien minuten. Voorlopig is de bliksemsnelle levering enkel mogelijk bij een select aantal producten; veelal snacks, salades en broodjes. Het leveren kan bovendien enkel op weekdagen tussen 11 en 15 uur. Daarmee lijkt Albert Heijn zich voornamelijk te focussen op werknemers die een lunchpakket willen bestellen op kantoor.

Verrassend genoeg is de levering gratis, wanneer de bestelling meer dan 10 euro bedraagt. Ga je onder dat bedrag, dan rekent Albert Heijn 1,5 euro aan.

Geen garantie

De bezorgtijd van vijftien minuten wordt niet gegarandeerd. Albert Heijn dekt zich in door online te waarschuwen dat een levering ‘bij hoge uitzondering’ ook weleens langer kan duren. De supermarktketen hoopt zulke vertragingen echter te beperken tot ‘slechts een paar procent van alle dagelijkse bestellingen’.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here