Intel tikt het Amerikaanse Nervana Systems op de kop, in een poging om het portfolio met betrekking tot artificiële intelligentie te verbeteren.

Zalando opent een ‘technologiehub’ in Lissabon, Portugal: een centrum dat zich toewijdt aan het digitale luik van het online merk.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De hub in Lissabon moet een ‘sleutelrol’ spelen in de werking van het online platform en het ontwikkelen van een verbeterde gebruikerservaring. Het is voor de kledingretailer de derde van zo’n vestigingen buiten Duitsland.

‘Terwijl e-commerce zich ontwikkelt, wordt het consumentengedrag meer gesofisticeerd. Het is daarom essentieel om bij te blijven met digitale innovaties en om de beste shopping-ervaring te bieden,’ zegt Marc Lamik, hoofd van innovatie en partnerships bij Zalando.

De keuze voor de Portugese hoofdstad om de nieuwe hub te stichten, is geen toeval, vervolgt hij. ‘Lissabon biedt een fantastische omgeving om onze nieuwe hub te ontwikkelen. Het technologische ecosysteem van de stad laat toe om het talent aan te trekken dat we nodig hebben en we kijken ernaar uit om productief samen te werken met de lokale start-upgemeenschap.’

De technologiehub wordt begin 2018 geopend, en zal in het eerste jaar vijftig jobs creëren. In het totaal vestigde Zalando, naast het hoofdkantoor in Berlijn, al vier tech-hubs in Europa: twee in Duitsland, in Dortmund en Hamburg, en twee daarbuiten, in Dublin en Helsinki.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here