Nieuws, slider

E-commerce groeit wereldwijd met 17 procent

De e-commercesector blijft op elk continent groeien: dit jaar wordt er een totale, globale omzet van 1.840 miljard dollar verwacht uit de B2C-verkoop.

Dat wordt duidelijk uit de cijfers van het Global Ecommerce Report van de Ecommerce Foundation. Uit de resultaten blijkt dat de e-commercemarkt wereldwijd in de lift zit en dit jaar met 17 procent omhooggaat. De koploper is Azië met een groei van 20 procent, gevolgd door Europa met 19 procent. Zowel Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika groeien aan een trager tempo, maar de minste groei zien we in Noord-Amerika, waar e-commerce slechts met 9 procent steeg.

China

De globale groei zal ervoor zorgen dat de totale omzet uit het B2C-segment dit jaar klimt naar 1.840 miljard dollar. Wereldwijd wordt het meeste omzet gegenereerd uit online verkoop in China: het land vertegenwoordigt meer dan een derde van de totale omzet wereldwijd en is goed voor 681 miljard dollar. De top drie wordt vervolledigd door de Verenigde Staten (483 miljard dollar) en het Verenigd Koninkrijk (196 miljard dollar). Gemiddeld geeft de doorsnee consument online 1.425 dollar per persoon uit, ruim 7 procent meer dan vorig jaar.

Weinig verrassend is Amazon het grootste e-commercebedrijf ter wereld, wanneer gekeken wordt naar inventaris, omzet en aantal werkkrachten. Chinese grootmacht Alibaba staat op twee, en eBay op drie.

 

Mobiel shoppen

Daarnaast ziet het rapport enkel globale trends in de sector. Zo wordt steeds vaker gebruik gemaakt van mobiele toestellen tijdens het online shoppen. Een kwart van de consumenten koopt wekelijks online via een smartphone of tablet. In Europa gebeuren die mobiele aankopen meestal op de website of app van de retailer, en een derde van de consumenten koopt ook op marktplaatsen. Kledij en modeaccessoires worden het vaakst gekocht via mobiel, gevolgd door apps of games en speelgoed.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business