Volgens lokale media onderhandelt Samsung momenteel met Lenovo om zijn pc-divisie van de hand te doen.

In de meest recente zet tegen advertentiefraude, zal Google marketeers automatisch vergoeden wanneer hun advertenties invalide webverkeer te verwerken krijgen.

Advertentie

Google wilt het vertrouwen van adverteerders weer opkrikken, en voert enkele maatregelen in die de risico’s omtrent online advertentiefraude moeten beperken. Onder andere plant de zoekgigant om de geleden schade automatisch terug te betalen.

Reclame voor bots

Bij advertentiefraude betalen adverteerders verkeerdelijk voor ‘invalide’ webverkeer. Hun advertenties lijken in dat geval veel zichtbaarheid te genieten, maar worden in werkelijkheid voornamelijk bezocht door bots, en niet door menselijke gebruikers. Zo kunnen de adverteerkosten zo snel oplopen, zonder ook profijt op te leveren.

Om het verlies in te dammen, wilt Google in de toekomst adverteerders vergoeden wanneer invalide webverkeer gedetecteerd wordt. Dat legt Payam Shodjai, directeur productmanagement, uit in een blogpost. Een aantal nieuwe features moet het makkelijker maken om te zien of en hoeveel invalide verkeer wordt gedetecteerd in advertentiecampagnes en op welk moment dat gebeurt. Bij een grote hoeveelheid invalide verkeer kunnen adverteerders tot dertig dagen na hun maandelijkse betaling een vergoeding aanvragen.

De terugbetalingen worden tot nu toe alleen aanvaard door een handvol van Google’s supplypartners: AppNexus, Index Exchange, OpenX, Teads, Telaria en DoubleClick Ad Exchange.

10 procent terugbetaald

Het nieuws komt enkele weken nadat Google vergoedingen uitbetaalde aan honderden adverteerders die eerder dit jaar te maken hadden met advertentiefraude. Adverteerders kregen toen 7 tot 10 procent van hun investeringen terugbetaald.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here